pátek 24. listopadu 2017

Colton's Creek - V naší hlavě nebo nad ní?

Teď budu psát o tom, co jsem chtěl probrat už v díle minulém. A to, kudy si představuji, že povede má cesta za poznáním. A tím nemyslím ani tak poznánám akademickým, jako spíš spirituálním.

Absolutní poznání
Jeden můj kamarád se mnou absolutně nesouhlasí v tom, že je možné najít odpověď v rámci vlastní hlavy. Nebo v informacích, které tam dostaneme. Říkal, že jsou nedostatečné. Je to taková naše debata. A začali jsem s ní, když jsem mu řekl, že chci být jak jedna postava ze seriálu a dojít na kraj poznání. A to tím způsobem, že do hlavy dostanu co největší množství inforamcí. Nějak jsem v minulosti věřil tomu, že nějaká různé části informací se spojí a vytvoří cestu k hlubšímu pochopení. A teď nemyslím nějaké poznání typu studijní látky z běžných předmětů. Tím myslím něco na metafyzické bázi. Absolutní pochopení existence.

Nad naší hlavou?
Od 14 let aktivně pozoruji, že každá doba má specifickou kvalitu, kterou jsem začal nazývat vůně doby. Je to takový ten hlavní pocit, který je kolem nás. V průběhu času jsem začal věřit, že tohle je klíč k něčemu velmi podstatnému. Že to je část jevu, který právě vede k tomu poznání, o kterém tady mluvím.
Zabrousím teď do myšlenky, která se objevila v několika materiálech, které jsem četl při práci na diplomce. A to, že lidský svět se skládá z konceptů. Většinu věcí, co jsou kolem nás má člověk zaškatulkované. Od konrkétních škatulek. "Tohle je rostlina." Až po více neurčité "Tohle je depresivní." Celá naše realita, všechno to, co vnímáme, vnímáme pomocí konceptů. Proto jsem uvěřil, že absolutní poznání je ukryto v těchto konceptech.
Dost vařím z vody, ale věřím, že vůně doby s těmi to koncepty silně souvisí. Vůně doby konkrétně se skládá z kvalit, které přísluší těmto konceptům. Jelikož jsem blázen, věřím, že subjektivní pocity, které si napojujeme na věci kolem nás mají nějaký relevantní základ. Věřím, že mají nějakou fyzikální podstatu. Jen je to neprobádaná oblast. Lidé doposud nedokázali být schopní naučit se předat subjektivní pocit, který máme například z nějaké písně či filmu. Domnívám se, že tohle všechno je možné, jen naše komunikační schopnosti se zatím nevyvinuly na dostatečnou úroveň. Snažím se přiřazovat některým pocitům vlastní názvy a nějak je pospat. Ale aby bylo možné dosáhnout nějakého znatelného postupu, musel by to provést někdo ve velkém a s určitou metodologií. Bohužel mé mentální kapacity na to nestčí.

Pár slov na závěr
Jsem opravdu zvědavý na zpětnou vazbu tohoto článku. Jsem zvědavý, jestli se mi ozve někdo, kdo čte můj blog a zná mou pravou indentitu. Zde jsem odhalil svůj myšlenkový svět snad jako ještě nikdy v životě.

Žádné komentáře:

Okomentovat