čtvrtek 21. února 2019

K čemu u mě vedl záchvat hypochondrie?

K tomu, že jsem se zamyslel nad svým zdravím. A udělal jsem nějaké změny v životním stylu, abych byl klidnější.

1) Meditace
Spolubydlící je teď na dovolené. Takže mám pokoj pro sebe a každý den jsem zatím využil k meditování. I v malém městě jsem o víkendu meditoval.

2) Vyhýbání se uzeninám
O to se snažím dlouhodobě, ale teď jsem delší dobu nepodlehl.

3) Cvičení 
To je teď u mě dost časté. Ale cvičím z lehka. Mám problémy se zády, takže nějaké pořádné posilování by asi nebylo úplně ok. Cvičím cviky právě na ta bolavá záda, strečink, jógu, intervalový trénink. Běh na  místě. Samozřejmě chodím na procházky a začal jsem chodit pěšky nejen do práce, ale i z práce.

4) Strava 
Dávám si 3-4 druhy ovoce denně a 2-5 druhů zeleniny. Na zeleninu lehce kapu olivový olej. Denně kostička hořké čokolády, nějaké ořechy a semínka. Stravu mám celkově dost rozmanitou, hodně jí však dominují těstoviny a kváskový chléb. S masem to nepřeháním. Chci si vytisknout seznam nejzdravějších potravin a pověsit si ho v Malém městě na ledničku. 

5) Pozitivní myšlení
Neustále si opakuju věty, jak vše zvládnu. A v hlavě si představuji situace, ze kterých mám strach tak, že se mi podařily. Mám pocit, že to celkem i funguje.

Na závěr ještě z opačné strany. Co je můj největší prohřešek proti zdravému životnímu stylu? Instatní jídla. Aktuálně je to zrovna instatntní kus kus. Snažím se alespoň podle složení vybírat ty produkty, co se tváří zdravěji.  Do instatních jídel přidávám spoustu čerstvé zeleniny. Kromě kus kusu ujíždím dost na polévkách do hrnečku.
Těchto jídel se však plánuji vzdát s tím, že budu více vařit. Tak uvidíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat