středa 15. května 2019

Co jsem všechno sbíral a nebo ještě sbírám?

Po rodičích a asi i po prarodičích jsem tak trochu podědil tendenci křečkovat. Po mámině smrti jsem začal procházet celý byt a udivil jsem se, jak moc nepotřebných věcí tu máme. Měl jsem zafixováno, že právě máma pořád něco vyhazovala. A že toho vyhazovala příliš. Ale ne. Jejích 30+ párů bot, 20 kabelek a nespočet šátků mě přesvědčil, že i má mamka byla křeček.
K mému sklonu věci křečkovat se přičítá i můj smysl pro to věci kompletovat. Je tedy celkem logické, že jsem dost věcí v minulostí sbíral a něco stále sbírám.

Pivní podtácky
To je taková ta česká klasika. Sbírala je i má babi, která sbírala věcí víc, například cukry. Cukry jsem jí dlouhou dobu vozil i já. Její sbírku cukrů jsem si pak vzal po její smrti na památku domů. Po letech jsem ji však zrušil, protože zabírala moc místa. Cukry byly postupně nasypány do kávy.
Sbírku podtácků si vzal tuším ještě za jejího života bratránek. Já však měl sbírku vlastní, která byla tou babiččinou inspirována. Většinu podtácků jsem dokonce získal legálně. Vždy jsem se tak moc bál, že mě obsluha chytí při kradení, že jsem se raději rovnou zeptal zda si jeden můžu vzít. Myslím, že se nestalo, že by mi podtácek nedali. Tuhle sbírku ještě mám. Mám ji vedle PC v Malém městě a dávám si na tyhle podtácky nápoje.

                                          Zdroj: https://www.printpoint.cz


Obaly od žvýkaček Orbit
S příchodem puberty přišel i zvýšený zájem o hygienu a svěží dech. Pro případ nečekaného polibku jsem začal velmi často užívat žvýkačky. Má oblíbená značka byla Orbit a rozhodl jsem se mít obal od každého druhu. To jsem po čase i měl a jen jsem čekal, kdy se na trhu objeví nový druh těchto žvýkaček, aby se má sbírka rozrostla.
Tahle sbírka se nedochovala, rozhodl jsem se ji při jednom úklidu zrušit.

Krabičky od Tic taců
To je sbírka podobná té předchozí. Tic tacy měly jeden čas barevné krabičky u různých příchutí. A když se daly všechny krabičky vedle sebe, byl to celkem pěkný pohled. I tuhle sbírku jsem zrušil.

Krabičky od cigaret
V období mého největšího kuřáctví jsem se rozhodl začít sbírat krabičky od cigaret. Z části to byla výmluva a důvod, abych si koupil další krabičku. Druhý důvod byl nostalgický. Babička měla na chatě na zdi přibitou sbírku krabiček od cigaret. Chata se prodala. A já si říkal, že si jednou pořídím chatu vlastní a budu zde mít obdobnou sbírku. Tak jsem tedy krabičky začal sbírat.
Během sbírání jsem ochutnal velkou část cigaret, co tehdy byly na českém trhu. 
Tuhle sbírku ještě mám. I když přemýšlím o tom, že je vyhodím nebo pokud to půjde, prodám.

Doplňky
Před cca dvěma lety jsem se naučil nakupovat na Aliexpresu. Následovala éra objednávání doplňků. Náramky, náhrdelníky, atd. Tu a tam jsem sbírku obohatil o kousek z C&A nebo suvenýru z nějaké cesty. 
Avšak postupem času jsem se začal více zajímat o ekologii. Proto jsem omezil nakupování z Číny. To kvůli stopě, kterou dovážení způsobuje. Sbírku jsem tedy celkem uzavřel s tím, že jednou za delší časový interval si přeci jen něco koupím. Každopádně toho mám teď celkem dost a velmi často svůj outfit obohatím o nějaký doplněk.

Ponožky
Minulý rok jsem propadl kouzlu zábavných ponožek. To je sbírka, kterou stále aktualizuji. A to z toho důvodu, že ponožky nemají přílišnou životnost a nahrazuji tak rozpadlé kusy novými. 
Mým hlavním zdrojem je H&M, kde se nápadité ponožky dají sehnat za nižší cenu než ve specializovanýc obchodech. Taky svou nabídku celkem často aktualizují.

                                          Zdroj: https://www.etsy.com

Žádné komentáře:

Okomentovat