pátek 9. března 2018

Jak bojuji se sociální fobií aneb trocha esoteriky

Pravidelní čtenáři dobře vědí, že mám problém se sociální fobií. Nehodlám se však vzdát se svému strachu a tak na sobě pracuji.
Sice jsem odpůrce šarlatánství a pavěd, přesto jsem si z esoteriky vypůjčil jednu techniku. Proč? Protože lidská sugesce funguje. Právě na tom staví všichni šarlatáni a právě proto by mi tato věc mohla pomoci.

Jakou věc jsem si tedy z esoteriky vypůjčil? V době, kdy jsme koketoval s pavědami, zabýval jsem se něčím, jako čistění energetických vztahů mezi mnou a okolím. Snažil jsem se rozpouštět případnou nenávist nebo negativní pocity z některých lidé ve svém vědomí. Teď tedy používám stejnou techniku, akorát že pracuji se strachem z lidí. Hodně silnou roli v této technice hraje vizualizace. Představím si jakousi univerzální pozitivní energii a představuji si, jak ji předávám lidem, které potkávám na ulici. Samozřejmě vám netvrdím, že zde existují nějaké energické kanály. Jde mi jen o přístup k lidem a nahrazení strachu pocitem, který bych popsal jako otevřenost lidem nebo jako přejícnost nějakého univerzálního štěstí.

Jsem zvědavý, jestli tato technika přinese své ovoce, mám však pocit, že napětí z veřejných prostranství už trochu pokleslo. V následujících měsících ještě chystám začít pracovat na mých komunikačních schopnostech a asertivitě.

2 komentáře:

  1. Myslím si, že esoterika jako taková je věc, kterou by člověk, stejně jako víru, měl mít maximálně tak v sobě a neměl by to někam nebo někomu cpát. Každý bychom se měli se svými problémy vypořádat sám a tak to prostě je. Já třeba si nedávno pořídila yoni vajíčko na rozvití mého energetického initmního pole a také o tom nikde nepíši nebo tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že jste komentovala krapet starší článek. V rychlosti jsem ho tedy proletěl ;).

      V současnosti jsem dost silný skeptik. Esoteriku a ani náboženství neberu jako vhodná základní východiska. Přiznávám jim však jistý relaxační a uvolňující aspekt.

      A k alternativám v oblasti zdraví: Když to člověku pomáhá a neškodí jak finančně, tak hlavně zdravotně (vím o alternativní medicíně, co je vyloženě nebezpečná), tak proč ne. To však pouze za předpokladu, že se člověk v případě potíží nechá vyšetřit skutečným lékařem a že ho daná věc nepřivede do nežádoucího stavu. Znám lidi, kterým ezoterika spustila ataku psychózy.

      Vymazat