úterý 1. listopadu 2016

Podzimní úzkosti 2016?

Včerejší den pro mě nebyl psychicky ok. Měl jsem celkem silnou sociální úzkost, o které jsem chtěl sem psát, ale nesebral jsem vůli. Hned poté, co jsem se vrátil z města na mě padla podzimní nepohoda a ulehl jsem a nedělal vůbec nic. Vzal jsem si prášek na úzkost a k večeru už mi bylo o něco lépe.
Dnes jsem také nebyl zrovna dobře naladěný, ale teď mi je znovu vysloveně špatně. Napadlo mě, jestli se o mě jako každý rok nepokouší podzimní úzkosti. Pokud si to dobře vybavuji, loni jsem měl také nějaký náznak, ale vše jsem nakonec ustál celkem dobře a rychle jsem nabral nové síly.
Poradit si s tím letošním návalem chci celkem brzy. Jak? Pomocí vnějších podnětů. Najít vhodnou věc, která mě má zaměstnat je u mě celkem lehké. Miluji vzdělávací filmy, seriály nebo učebnice.
Avšak v náporu úzkosti si často vyčítám, že nedělám své podstatnější činnosti, což je v tuto dobu čtení materiálů k diplomové práci.
V dny, kdy už tuším, že nějaké problémy s náladou přijdou, se snažím udělat toho hodně ještě předtím než se nálada promění ve velmi nepříjemného společníka. Dnes jsem sice už něco přečetl a přeložil, ale potřeboval bych ještě něco udělat. Moje taktika v podobných situacích je to, že chvíli dělám něco, co mě lépe naladí a pak dělám práci, do které se mi zrovna nechce. Když jsem kdysi četl knihy k maturitě, občas jsem narazil na nějaké naprosto nudné dílo. Abych ho přečetl, řešil jsem to tak, že jsem si k němu  pustil hru Medieval II Total War, která je na kola. Abych mohl odehrát jedno kolo, musel jsem přečíst 5 článek textu. Jelikož mě ta hra tenkrát velmi bavila, byl jsem schopný přečíst i 50 stránek za odpoledne. Je to jako zapíjení nedobrého jídla vodou. Samozřejmě, že je dobré u podstatné aktivity vydržet něco déle, multitasking údajně není příliš produktivní, ale v tuhle roční dobu, kdy se ochladí a je více tmy je dobré věnovat se činnostem, o kterých dopředu víme, že jsou nám příjemné. Já jsem například otevřel knihu "Odmaturuj ze společenských věd". Rád se vzdělávám a postupně si snažím zopakovat věci, které si už nepamatuji příliš jasně.
No nic, jdu se začíst a nabrat tak sílu k tomu, abych dnes ještě zvládl něco důležitějšího.

Žádné komentáře:

Okomentovat