pátek 24. srpna 2018

Sociální fobie a vstupování do dveří

Jak víte, mám sociální fobii. Poslední dobou se mi s ní dařilo celkem dobře bojovat. Pokud jsem nebyl psychicky rozhozený z něčeho jiného, vedl jsem si celkem obstojně.

Avšak jak napovídá název příspěvku je zde jedna věc, která neodezněla ani ve chvíli, kdy jsem celkem stabilní. Poté, co mě na to upozornil kamarád, rozhodl jsme se na toto téma napsat alespoň pár slov.

"Všiml jsem si, že nikdy nevstupuješ první do restaurace."

To je tedy ten problém spojený se sociální fobií. Vstupování do veřejných prostorů u mě představuje zvýšenou dávku stresu. Může se jednat o restauraci, kterou neznám, ale i o místo, kam chodím každý týden.

Před půlrokem jsem začal chodit do jednoho baru. V současnosti jsem tam štamgastem a i přesto je pro mě problém můj příchod.
Ve chvíli, kdy vejdu do místnosti, kde je spousta lidí, nastane u mě šok a chvíli mi trvá se zorientovat. Mé pohyby jsou trhavé a zavykám třeba někomu, koho dobře znát a tykáme si.
Už několik metrů od baru mi začne silně bušit srdce a psychicky se připravuji na vstup.

O tom prostě sociální fobie je. Věci, které byly dříve jednoduché jsou najednou spojené s napětím, které není příjemné.




Žádné komentáře:

Okomentovat