neděle 14. února 2021

Deprese po nákupu

Deprese po nákupu

Postupem času jsem vypozoroval takovou věc...
Když  koupím něco z čeho mám bezprostřední radost, radost celkem rychle sjede a přijde deprese a pocit, že jsem danou věc koupil špatně. Je to tak téměř u většiny nákupů. Tričko, které sedělo v kabince doma náhle nesedí, nové pantofle nejsou tak pohodlné, atd. atd.

https://www.pexels.com/


Přizpůsobení

A k tomu sledování je. Všimneme si různých zákonitostí. A já tak dobře vím, že tato deprese z nákupů bývá u valné většiny věcí dočasná. Asi jde prostě jen o to, že mozku sjel dopamin. 
Pokud člověk vybíral obezřetně, daná věc ve výsledku slouží a dělá člověku radost.

Jestli zažíváte to samé, dejte věcem čas. Mozek se občas chová trochu divně a naše emoce nejsou vždy příjemné.



Poznámka: Deprese asi není správné slovo pro tento pocit, toho jsem si vědom. Berte použití slova deprese v přeneseném významu. Slovo smutek mi sem prostě stylisticky nesedělo.

Žádné komentáře:

Okomentovat