čtvrtek 22. dubna 2021

Deprese – antidepresiva?

Ještě jednu věc bych chtěl zmínit ohledně poslední návštěvy u psychiatričky... Řešili jsme únavu, o které jsem si myslel, že je po lécích. Prý však beru tak nízké dávky, že únava není z léků. Prý to vypadá, že to je projev dlouhodobé deprese. To samé mi řekla i kamarádka, co je také psychiatrička.

Takže to znamená, že jsem posledních 7 let lehce v depresi? Upřímně, mám pocit, že jsem v depresi už od mých 11 let. Ale dá se s tím žít... Psychiatrička zvažovala, že mi nasadí antidepresiva, což nakonec zavrhla. Je to moc velký risk.

Zdroj: https://www.pexels.com/

Má diagnóza je schizoafektivní poruchu manického typu. Kdybych dostal antidepresiva, mohly by se mi vrátit mánie. Navíc každý další prášek je hrozba vedlejších účinků.  Už tak mám dost nízké libido a nechci si představit ten stav, kdybych ještě zobal antidepresiva.

Antidepresiva bych tedy dostal až, pokud bych upadl do hluboké deprese. S mírnou depresí jsem schopný fungovat, i když omezeně. A budu s ní muset žít i nadále. Jediné, co s tím můžu dělat je zkoušet žít zdravý životní styl, co už dělám.


Žádné komentáře:

Okomentovat