úterý 9. července 2024

Zase letní nostalgie?

 V srpnu roku 2023 jsem propadl nostalgii. Letošní léto se opět nese v podobném duchu, tentokrát to ale přišlo už v červenci.

Co to vlastně spustilo? Nedávno mi dva přátelé říkali o tom, že teď sledují na Youtube kanál Segment. Chvíli jsem váhal a pak si pustil jeden díl. Tenhle kanál mě lapil hned. Je dost podobný Jirka vysvětluje věci, který sleduji už dlouhou dobu.

Na rozdíl od Jirky má Tony ze Segmentu dost nostalgických témat. A to mě dost načalo. Pak přišlo něco, co mě do nostalgie hodilo úplně. Jak to tak u sociálních sítí bývá, algoritmus si všiml, že mě baví Segment a jako doporučené video mi nabídl kousek z kanálu Staré nahrávky z TV.

Začal jsem projíždět staré reklamy z roku 2001 a 2002. Nebudu říkat, kolik přesně mi je. Ale v těchto letech mi bylo dost na to, abych si tyto reklamy trochu pamatoval a měl z nich nostalgii.

Na závěr krátké zamyšlení, proč mě nostalgie chytne vždy v létě. Léto bývala ve školních letech posvátná instituce. Čas bez školy, na který se člověk celý školní rok těšil. A jak škola skončila a člověk přešel do pracovního režimu, léto přestalo být tím, co bylo. Zůstalo zde ale prázdné místo, které je pro nostalgii na roky minulé jako dělané.

Žádné komentáře:

Okomentovat