čtvrtek 9. června 2016

Deník odvykajícího kuřáka - díl první

"Měl bych přestat kouřit"... Ani se nedopočítám, kolikrát jsem si tohle řekl. Několikrát jsem to i zkusil. A teď se o to pokouším znovu. Ještě zdaleka není vyhráno. A ani s tím úplně nepočítám, nechci zažít další zklamání.

Jelikož jsem hypochondr, záměrně jsem se vyhýbal článkům o škodlivosti kouření nebo fotkám plic po delší době kouření. Nedávno jsem si ale všechny ty příšerné obrázky prošel. Jizva po amputaci jedné plíce je ještě to slabší kafe. Řekl jsem si, že až mi skončí zkouškové, pokusím se přestat. Jeden den mě však poměrně bolely dásně. A jelikož mě bolí hlavně v důsledku kouření, řekl jsem si, že zkusím přestat hned, co mi dojde krabička. První den mého pokusu mi tedy ještě zbývaly 4 cigarety, které jsem vykouřil celkem ve spěchu. Poté jsem jednou použil nikotinový sprej. Ale ten už jsem pak raději znovu nepoužil. Nechtěl jsem si v těle stále udržovat hladinu nikotinu. Teď je to něco málo přes 3 dny bez nikotinu.

Prvních 5 hodin bez cigarety jsem pořád klepal nohama. K večeru prvního dne jsem v důsledku abstinenčních příznaků brečel. Druhý den jsem měl migrénu a závratě. Procházka byla jako v mlhách, jako bych se sjel velkou dávkou rivotrilu. Třetí den byl celkem lepší. Byl jsem sice stále otupělý, ale delší procházka s kamarádem mi prospěla. Dnešek je čtvrtý den mého pokusu. Stále se mi v hlavě rozsvěcí kontrolka, která říká, že je čas na cigaretu. Například po kávě. Za chvíli nejspíš vyrazím do hospody s kamarádem a kamarádkou, kamarádka je kuřačka, takže to bude pro mě taková první zkouška. Snad si o cigaretu neřeknu. Každopádně teď nemůžu několik týdnů pít příliš alkoholu, protože opilost je ta nejsnadnější cesta, jak si znovu zapálit.

PS: Čekají mě ještě dvě zkoušky. Bál jsem se, že v důsledku abstinence nebudu schopný se pořádně učit, ale napětí, které přišlo mě naopak vybudilo být na své poměry velmi produktivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat