sobota 25. února 2017

Já a moje játra

Krevní testy
V pátek jsem byl na jaterních testech. V tomhle jsem svědomitý a hlídám si to. Sám žádám doktorku po nějaké době, aby mi napsala žádanku. V pátek jsem tedy vstal brzy a bez snídaně se vydal na zdejší polikliniku do laboratoře. Trochu jsem se obával, když jsem viděl, že mi bude krev brát mladá sestřička. Ono braní krve může být bezbolestné. A nebo taky dost bolestivé. Záleží na schopnostech toho, kdo vám krev bere. A já byl zvyklý, že mi zde krev vždy brala starší a zkušená sestra, od které to nebylo skoro ani cítit. Avšak mladší sestřička, která mi brala krev to také uměla, a opět to nebylo cítit. 
Když mi doktorka vypisovala žádanku, zaškrtla tentokrát pouze jaterní enzymy. Minulé krevní testy neukázaly žádnou výchylku cukrů. Na výsledky si zavolám asi ve středu.

Ostropestřecová kůra
Další věc, jak se snažím hlídat si stav mého zdraví vzhledem k užívání psychiatrických léků jsou pravidelné kůry. Rozhodl jsem se tedy 3x za rok udělat si jaterní kůru pomocí ostropestřece. Piji dva šálky denně po dobu 20 dnů. Vše jsem nejprve konzultoval se svou psychiatričkou, jestli zde nejsou žádné kontraindikace. 

Alkohol
Nedávno jsem zjistil, že ve zdejším supermarketu mají často velké slevy na alkohol. Rozhodl jsem se založit si sbírku alkoholu. Z toho tento týden sešlo. Řekl jsem si, že budu zodpovědný a omezím pití alkoholu. Bojím se, aby mě to takzvaně nesežehlo. Navíc to, že je něco ve slevě neznamená, že toho musíte kupovat více než běžně, to byste nakonec ve výsledku vůbec neušetřili. No a jelikož mám teď hodně povinností, na nějaké pití alkoholu stejně není čas. 

Když to shrnu, tento měsíc bych mohl nazvat měsícem péče o játra.

Žádné komentáře:

Okomentovat