pátek 10. února 2017

Zkušenost s psychiatrickými léky - Iveta K., 31 let


Máme tu první zkušenost s léky, tímto děkuji autorce za sepsání tohoto příspěvku.


Moje zkušenost s léky

Po léčebně jsem měla haloperidové injekce, valproat a zyprexu. Zamezilo to mým halucinogenním stavům. Daň za to byla velká únava. Spala jsem i přes den a jeden den v týdnu jsem prospala celý. Cítila jsem se dobře ze začátku při této kombinaci, poněvadž  jsem měla ,,klid od emocí a bludů“ prostě mě to celkově hodilo do klidu. Já jsem člověk který rád dělá změny, zároveň už umím přijmout situaci jak je, protože to je vývoj. Tak se nebojte počáteční velké medikace léků, protože to nebude napořád. Změna přijde když přijmete situaci a zároveň budete otevření změně.
Poznatek: Prášky tlumí emoce, abych se naučila používat mozek a zvládala život. Nenechala se jimi pohlcovat. Emoce tvoří endorfiny, které tvoří energii. Braní prášků tedy způsobuje únavu.
Postupně mi lékař prášky vysazuje, tudíž se postupně učím zvládat emoce a postupně se zbavuji únavy.
Důležité je s lékaři mluvit o tom jak se cítím, co dělám a jaké mám plány. To je myslím velký předpoklad k nastavení správné kombinace léků. U mě trvalo upravování léků několik let. Není to hned, ale stojí za to to nevzdávat, i když člověku kolikrát není dobře…A jak to mám nyní s medikací? Mám vysazené injekce, Valproat. Beru ráno Abillifi a večer zyprexu. Zyprexu máme v plánu ještě vysazovat. Léky si určitě neupravujte ani nesnižujte sami od sebe.
Důležité je také se snažit cvičit a hýbat se tak jak tělo dovolí. Dobrá je jóga. Mě osobně hodně pomohl tanec. Je dobré se najít nějaké koníčky. A snažit se zaměstnávat hlavu a tělo. Říkáte si, že se mi to asi teď říká, ale není to jen o lécích, ale o tom jak se celkově staráme o tělo. Mám na sobě odpozorované, že když něco dělám, tak tělo změnu léků snáší lépe.

Žádné komentáře:

Okomentovat