sobota 24. února 2018

Moje trendy únor 2018

Uklízení
Ráno před máminým pohřbem jsem začal uklízet. Dodneška jsem nepřestal. Každý den sice není dnem velkého úklidu, ale alespoň 10 minutový tiding absolvuji. Co je to tiding? Začal jsem sledovat youtube videa o úklidu a tiding je takové to malé pouklízení nebo spíš porovnání věcí na stole nebo někde jinde. Tohle tedy vykonávám každý den minimálně jednou. Dvakrát týdně je však na řadě cleaning. Což, jak název napovídá je větší uklízení. Dvakrát týdně proto, že jsem půl týdne ve Velkém Městě a druhou půlku Doma. Jedná se o vysávání, mytí podlahy, utírání prachu a další činnosti.
Dříve jsem byl spíše bordelář, ale teď je tomu tedy naopak. To máma neustále uklízela. Možná je za mým uklízením nějaký psychologický mechanismus, který si neuvědomuji, ale návyk častého uklízení si chci udržet.

Minimalismus
Tahle věc je spojená i s úklidem. Vlastně jsem na úklidová videa přišel přes videa o minimalismu. Dříve než s úklidem jsem začal s declutteringem. To jest zbavování se nepotřebných věcích. U nás v rodině je častý jev hromadění věcí, které nikdo nepoužívá. Já jsem toho sám nahromadil dost. Věci, které by mohly sloužit ještě někomu jinému dávám do krabice, kterou pak dám návštěvám k přehrabání. Naposledy jsem nechal krabici u tety, která má návštěvy mnohem častěji než my. Říkala, že většinu věcí si lidi rozebrali.
Dříve jsem věci vyhazovat nedovedl, pořád jsem měl v hlavě ten pocit, že by se mohli hodit. Dávám tedy věcem, kde jsi nejsem jistý, nějaký čas. Takže jestli dané předměty nepoužiji třeba do půl roku, dám je pryč. Musím říct, že skříně, které nejsou přecpané blbostmi vypadají mnohem lépe.

Hromadění knih
Znovu jsem oprášil svůj koníček čtení. Včera svítilo sluníčko. Jelikož v pátek do práce nechodím, byl jsem už doma, a vylezl jsem si s hrnkem cara (čekanková náhražka kávy) a knížkou na balkon.
Knížek mi za poslední dobu dost přibylo. Poslední dobou byly ve veřejné knihovně na nádraží, kde přestupuji, dobré kousky. Čtu povinnou četbu a zrovna jsem natrefil na několik kusů, co si chci přečíst. Programy na sdílení věcí mi přijdou super, zrovna veřejná knihovna je věc, ze které mám radost. Sám tam nosím knížky, které už nebudu číst. Mám radost z toho, že kromě jedné knihy zatím vše, co jsem tam dal, zmizelo do týdne. Když chci knihu nějakého konkrétního autora a nechci čekat, jestli někdo nedá nějakou na nádraží, zajdu si do antikvariátu. Zrovna jeden je po cestě z tramvajové zastávky do práce. Další antikvariát, kam chodím je v mém rodném městě. Knížek mám teď tedy nahromaděno dost, nejsem tedy naprostý minimalista.

Prožívání věcí
Vytřídil jsem samozřejmě i šatník. Ale pouze o ty věci, co jsem dlouho nenosil a vím, že nosit nebudu. Ostatní věci se snažím střídat, abych je unosil. Nechci už moc kupovat nové oblečení, protože ho mám dost. I když jednou za půl roku si chci udělat radost a koupit si něco nového. Nechci to však přehánět, a tak je pro mě volbou spíše pomalá móda. Jak jsem říkal dříve, zajímám se o ekologii. Rychlý koloběh šatníku dost zatěžuje životní prostředí. Sice by bylo v tomhle směru nejlepší nakupovat oblečení z druhé ruky, to mi je ale trochu podle srsti. Nevadí mi mít něco po někom, ale nabídka pánského oblečení v sekáči mi prostě nevyhovuje. Nakupuji tedy věci nové, ale snažím se vybírat tak, aby mě věci neomrzely brzy.
Jak jsem říkal, snažím se věci, co mám maximálně používat. Při tomto užívání jsem se naučil radovat se z nich. Dochází mi, že tyto věci nejsou samozřejmostí, ale že za nimi stojí práce jiných lidí, které je třeba si vážit.
Neprožívám pouze oblečení, ale i jídlo nebo věci abstraktní. Celkově jsem nadšený pro život.

Experimentování s jídlem
Poslední dobou navštěvuji specializované obchody s potravinami. Především mě baví navštěvovat různé etnické místa, ale nejde jen o obchody, ale i restaurace a bistra. Mimo jiné občas něco uvařím nebo upeču. V běžných obchodech zase hledám věci, co jsem ještě neměl. Zkouším různé sušenky nebo například vegetariánská jídla. Co se týče masa, to jím, ale snažím se ho omezit. Mám proto více důvodů. Tomuto tématu asi věnuji samostatný článek.


To je tedy článek o mém současném životě. Snažím se žít, jak nejlépe umím a neustále hledám a zkouším různé věci. Život se dá žít velmi rozmanitě a je to velká zábava.

Žádné komentáře:

Okomentovat