sobota 17. února 2018

Práce

Ano je to tak, začal jsem pracovat. Sice jen půl úvazek, ale i to se počítá!

Získání práce
Možná vás napadne otázka, kde jsem práci sehnal. Sehnal jsem ji na facebooku. Možná to nevíte, ale facebook má funkci práce, která vám nabízí zaměstnání ve vašem okolí. No a já zde viděl inzerát, který se mi zalíbil. Odpověděl jsem, další týden šel na pohovor a následně podepsal pracovní smlouvu.
Je tu však jedna věc, o které bych chtěl hovořit. Nikdy jsem tu o tom nepsal, protože je to citlivé téma. Ale pobírám jako většina psychicky nemocných invalidní důchod. A s tím jsou při hledání zaměstnání spojené obtíže, co zdraví lidé neznají.
1) Pobíráte invalidní důchod, váš stav se stabilizuje a chcete se vrátit do pracovního života. Zapeklitá může být otázka na pohovoru, proč jste takovou dobu nepracovali. Já naštěstí studoval, takže tohle nebyl můj problém.
2) Doložení invalidity. Tohohle jsem se bál. Můj posudek invalidity je velmi obsáhlý. Obával jsem se tedy, že zaměstnavatel změní názor, až si ho přečte. Googlil jsem tedy, jestli má právní nárok požadovat tento dokument. Na netu jsem toho moc nenašel. Kamarádova mamka je ale sociální pracovnice a říkala, že daný dokument musím poskytnout. 
Jak to dopadlo? V den podepisování smlouvy jsem zjistil, že ačkoliv jsem všechny dokumenty poskytl s předstihem, nikdo je ještě nečetl. 

Zaměstnávání zdravotně znevýhodněných
Ve firmě, kde pracuji má 50% zaměstnanců invalidní důchod. Lidé zde mají různé zdravotní problémy. Asi nebudu ani jediný s psychózou. Ostatně inzerát cílil na lidi, kteří mají invalidní důchod. Je zde totiž daňové zvýhodnění ohledně zaměstnávání lidí s invalidním důchodem. 
Na pohovoru přišlo slovo i na mou nemoc. Stručně jsem zaměstnavateli vše vysvětlil. Říkal, že ví, že pokud člověk s psychózou užívá pravidelně léky, je možné zaléčení nemoci. Přesto jsem i tak byl nervózní ohledně scanování dokumentů.

Začátky
A tak jsem tedy nastoupil do práce. Ze začátku jsem byl hodně nervózní. První den po práci jsem proležel v depresi. Další dny byly už ale mnohem lehčí. Hodně pomohlo to, že mi šéf řekl, že se mi daří dobře. Mám totiž tendenci sám sebe zpochybňovat a pozitivní zpětná vazba mi tedy dost pomohla.
Práce obnáší celkem dost komunikace. Hlavně po mailu, ale občas musím i telefonovat. První telefonáty nebyly příjemné, ale s každým dalším je to lehčí a lehčí. Jak víte, mám celkem sociální fobii. A tak trochu doufám, že mi tahle práce pomůže ji překonat.

Dobrý pocit
Je dobré být zase zaměstnaný, člověk má ze sebe hned lepší pocit. Jak jsem tady často psal, měl jsem dost strach, že neseženu práci (zase to podceňování se). To, že jsem práci sehnal mě tak nějak uklidnilo.


Žádné komentáře:

Okomentovat