sobota 24. února 2018

Vzhled a přístup k němu

Vzhled, téma, které se řeší často. Ale není  jen o tom, že se vám líbí, jak někdo vypadá. Tohle téma má i svou odvrácenou stránku. Součástí tohoto tématu je i chorobná péče a svůj zevnějšek a mindráky z toho, jak vypadáme.

Šílená barva vlasů
I já si prošel obdobím, kdy jsem nesnášel to, jak vypadám. Jedno z těch období bylo, když jsem si přebarvil vlasy na šílenou barvu. Zdá se to, jako malicherný problém, ale přesto mě tahle barva vlasů destabilizovala. Došlo to do až do stádia, kdy jsem každých deset minut volného času koukal do zrcadla a děsil se z toho, jak vypadám. Nakonec jsem na nějakou dobu zakryl všechna zrcadla.
Zvláštní je, že daná barva mi v průběhu času nepřipadá špatná. Když se koukám na fotky, líbí se mi tyhle vlasy. Jenže teď jsem relativně vyrovnaný člověk, v té době šlo asi i o něco jiného než jen o vlasy.

Kila na víc
Tohle zná dost lidí, kteří užívají psychiatrickou medikaci. Váha jde prostě nahoru. Já býval velmi hubený a často jsem nosil upnutá trika. Po lécích jsem přibral 20 kilo. Jelikož jsem měl na začátku podváhu, mám teď jen mírnou nadváhu. Přesto mi trvalo smířit se se svým novým vzhledem. Pamatuji si to období šílených výčitek, když jsem si dal něco více kalorického. Pamatuji si dobře ten pocit úzkosti z toho, že jsem pozbyl svou štíhlost. Postupem času jsem se však s mířil i se svou novou postavou. Váhu mám stále vysokou. Ale tohle není jenom o tom, kolik vážíte. Pravidelně cvičím. Vyfotil jsem se bez trička a je vidět rozdíl. Kila mám sice stejná, ale tvar těla jiný než když jsem necvičil.

Smíření a péče o sebe
Je těžké se smířit s tím jak vypadáte. Nemám na to žádný návod, ale jde to. Možná u mě vedlo ke smíření to, že jsem emočně dospěl a vnímám život více komplexně. Není to jen o tom, jak vypadáte. Na závěr bych chtěl říci něco o mém přístupu. Miluji kosmetiku, pěkné oblečení a v podstatě všechny věci, kterými člověk o sebe dbá. Je to pro mě příjemná relaxace. Ale jedna věc péče o sebe být nesmí, povinnost! To, že jsem nešel běhat nebo si nedal pleťovou masku nesmí být zdrojem výčitek. Naopak to, že jsem si zacvičil nebo si namasíroval obličej olejíčkem má být zdrojem dobrého pocitu, že jsem udělal něco pro sebe. Pro to o sebe pečujte pouze s radostí :-).


Žádné komentáře:

Okomentovat