pondělí 30. září 2019

Gay v Česku - zkušenosti a růžová barva

Plánoval jsem napsat pokračování článku o sociální úzkosti a svatbách, ale tak moc se mi do toho nechce, že jsem se rozhodl věnovat se jinému tématu a pokračování nechat na někdy jindy.

Jak ví mí pravidelní čtenáři, netajím se tím, že jsem gay. A to obnáší jisté situace. A jelikož jsou lidé schopní dělat si srandu ze všeho, je jasné, že ani má orientace se v průběhu let nestala předmětem vtípků. 

Chytání květiny
Nedávno se ženil kamarád. Což mi připomněl takovou typickou věc, která se mi stala už třikrát. 
Když jste gay a nevěsta jde házet květinu a někdo se ptá, zda v prostoru, kde se chytá někdo nechybí, vaši kamarádi dost pravděpodobně začnou volat vaše jméno. Klasika.

                                           Zdroj: https://www.svatbona.cz

Tanec
Nemám rád tanec a téměř netančím. Občas se však stane, že jsem tolik napitý, že se nechám vyhecovat k tanci v době, kdy je to na parketu už neformální a každý se pohybuje spíše do rytmu kořalky, než hudby. Tohle je taky situace typická pro svatby. A to, když jdu tančit s ženou či přítelkyní nějakého z mých přátel a při tanci ji protočím, ona trvá na tom, že protočí i ona mě. Taky klasika.

                                            Zdroj: https://variety.com
                                      
Růžová 
Neustále nosím modré, černé nebo šedé oblečení. Z růžových věcí vlastním jedno tričko a jeden pár ponožek. A z toho dost lidí usoudilo, že růžová je má oblíbená barva. 
K tomu tričku se ještě váže příběh. Když jsem byl teenager, byl jsem posedlý značkami, které jsem si nemohl dovolit a hledal jsem je tedy po second handech. A většina značkových pánských triček, co jsem zde našel, byla růžová.
Zdůvodňuji si to tím, že se asi jedná o dary, co koupili ženy svým drahým polovičkám. Obdarovaní si tričko na sebe jednou vzali. Potom, co jejich přátelé dělali vtípky spojené s růžovou barvou, se tito muži triček vzdali. Následně se trička dostala do second handů. 
Já jedno takové objevil. Koupil jsem si ho, i když bylo o dvě velikosti větší. V té době jsem ale běžně nosil oblečení, co mi bylo příliš velké, protože mi pomalu ani nedocházelo, že oblečení se dělá v různých velikostech. Nenosil jsem ho proto, že mi to bylo trapné. Tričko jsem ale nevyhodil. 
Po letech jsem do dané velikosti dorostl a to, co si lidi myslí o růžové mi začalo být tak nějak jedno. 
Růžová sice není moje oblíbená barva, pro mě je taková neutrální. Ale několik žen mi řeklo, že mi růžová sluší.

                                  Zdroj: https://hotpinkboudoir.wordpress.com

Ještě jednou růžová
No a na závěr tohohle článku taková klasika, kterou asi zná více homosexuálních lidí. Dost lidí si v konverzaci se mnou na facebooku změnilo barvu chatu na růžovou. Růžová je prostě dost profláklý stereotyp.  

                                                                  

                         

Žádné komentáře:

Okomentovat