čtvrtek 24. září 2020

Oblíbené umění

Kdybych byl sexista, řekl bych, že mě umění fasnicuje, protože jsem gay. Ale dost možná mě fascinuje proto, že jsem intelektuál. Teď tedy v rychlosti, co se mi v různých oborech umění líbí.

Architektura: Historicky mě nejvíce brala secese, ale teď mě spíše uchvacuje art deco. Dokážu však ocenit i budovy funckionalistické.

Malířství: Tento typ obrazů se mi líbí od dávna. Jen jsem nevěděl, jak se tomuto směru říká. Pre-rafaelité neboli Pre-Raphaelites. Google it! Najdete nádherné obrazy s krásnými rudovlasými ženami.
Impresionismus na mě také zanechává silný dojem.

                                      Zdroj: https://www.independent.co.uk/


Hudba: Vždy jsem jel hlavně pop, rock a některé směry metalu. Poslední roky jsem však hodně poslouchal indie hudbu. Dominik Zezula je podle mě génius a to jak jeho projekt post-hudba nebo Děti mezi reprákama.

Literatura: Čapek, to je jasná věc. Jinak jsem měl také vždy rád ruské autory 19. století.
Sice si občas přečtu nějakou poezii, ale málo kdy si z ní pamatuji vůbec něco. Přináší mi sice někdy ne úplně plitké pocity. Ale tyto pocity nemají dlouhého trvání, jelikož mi z poezie téměř nic nezůstane v paměti.
Proto jsem vždy považoval prózu a drama jako relevantnější části literatury. Dostojevského Idiot ve mě rezonuje i po 9 měsících poté, co jsem ho dočetl.

Sochařství: Tady přiznám silné slabiny. O sochařství nevím téměř nic a proto v této oblasti nemám nic oblíbeného.

Móda: Ženská móda mi přijde úchvatná v období 1900 - 1950. Co se týče módy pánské, 18. století byl podle mě vrchol mužského oblékání (v úvahu berme oblékání nejvyšší vrstvy).


Žádné komentáře:

Okomentovat