čtvrtek 17. února 2022

Divnost

Čas na trapnou historku! 

Před časem jsem se donutil jí nakoupit do obchodu, kde jsem sám nebyl spoustu měsíců. Do obchodu na druhé straně města. Byl jsem trochu nervózní a kličkoval po obchodě na místech, kde bylo více lidí. Nakonec jsem nabral do košíku vše, co jsem potřeboval a zamířil ke kase. 

U kasy přede mnou stála paní, která byla dost podobná nejlepší kamarádce mé tety, možná to i byla ona. Styděl jsem se pořádně si ji prohlídnout, abych věděl, zda mám zdravit. Vyrovnal jsem zboží na pult a odvážil se paní si prohlédnout v obličeji. Měl jsem pocit, že to je tety kamarádka. Pozdravil jsem tedy. Trapné ticho.

Ve stručnosti, dodnes nevím jistě, jestli to byla dotyčná či nikoliv, vím však jistě, že jsem v tu chvíli působil divně. I kdyby to nebyla ona, bylo by mnohem přirozenější pozdravit hned z kraje, ne takhle po dlouhé době, co jsme stáli vedle sebe.

Ponaučení? Je to vlastně jedno. Ale to je to, co vám chci v tomhle článku říct.

Přijmi svou divnost

Možná jste se na internetu setkali s tím, že lidé o sobě tvrdí že jsou divní a jsou na to náležitě pyšní. Dané slovo pro takovou divnost zní v angličtině quirkiness. Youtube kanál The Take vydal video "Weird Girl" a je to patrně jejich nejlepší video. Dokonce rozjeli merch s typy divných holek.

Jo, zdá se mi, že být trochu divný je dnes celkem v kurzu. A tak jsem si i já před časem řekl "embrace your weirdness." Všiml jsem si však, že mám tendenci přijmout pouze ty části vlastní divnosti, které působí zajímavě a jistým způsobem esteticky. Například nezvyklé zájmy nebo zajímavé a originální části životního stylu.

Zdroj: https://www.pexels.com/


Tam, kde je to potřeba

A pak jsou tu věci, které nemají žádný romantický nádech. Jako například má trapná chvilka v obchodě. Díky ní jsem ale došel k tomu, že potřeba přijmout vlastní divnost je právě tady. Ne u toho, co může být i cool. Ale u divnosti, co nemá žádný pozitivní atribut, ale je to stále divnost, která nikomu neškodí. Můj způsob pozdravu byl divný. Ale nikoho nepoškodil. Jen mi spustil úzkost ohledně toho, jak trapně působím. A tu úzkost nemám za potřebí. Stačí jen přijmout vlastní divnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat