sobota 13. srpna 2022

Colton's Creek – Monolitický roj

 Ano, budu přežvykovat myšlenku, kterou jsem už na tomto blogu přežvykoval... Ale proč by ne? 

Úvod

Poslední měsíce se soustředím na to, jak moje mysl funguje a jak vznikají mé myšlenky. Dělám to především proto, abych poznal jak fungují mé úzkosti a tyto myšlenky zažehnal, ale všiml jsem si i dalších věcí a některé jsou příjemné.

Přijde mi, že příjemná část snění funguje u mě způsobem, který jsem nazval "monolitický roj".  Když odpočívám a bavím se přemítáním nad příjemnými částmi minulostmi, dělám jakési mapy, kdy projedu více událostí, které mají v mém mozku nějakou spojitost. U každé položky mi skočí dvě nebo tři věci či pocity. A ty se často zafixují a vzniká monolit.

Zdroj: https://www.pexels.com/

Monolit

Ano monolit... Daná událost z minulosti dostane přiřazené nejvíc dosažitelné pocity a ty jsou to první, co mě u dané akce napadne i příště. Nejsou však úplně reprezentativní a má paměť je pak jaksi stereotypní. Vytváří se monolitický roj. Proto, když se pak ke mně náhodou dostane nová fotka z minulosti, divím se, jak moc je nečekaná. Fotky mám totiž prošlé křížem krážem a monolitické pocity jsou do jisté míry jejich produktem.

Žádné komentáře:

Okomentovat