středa 10. dubna 2024

Proč se nechci vrátit do blázince?

Takže... Konečně jsem se dostal na téma, které jsem už chtěl rozebrat delší dobu. Blázinec... Šaškec... Nebo chcete-li korektně, psychiatrická nemocnice. Byl jsem tam v minulosti několikrát. Byl to místy i příjemný zážitek. Ale čím více času uplynulo, tím méně se tam chci vrátit. A v tomto příspěvku vám vysvětlím proč.

1) cigarety

To nejpodstatnější hned na začátek. Jsem abstinující kuřák. A je pro mě velmi důležité, že už nekouřím. Šaškec pro mě představuje velké riziko relapsu této závislosti. Protože čas na kuřárně je ta nejvíc typická věc při pobytu v psychiatrické nemocnici.

2) jídlo

Druhou věcí je jídlo. Jsem zvyklý na mnohem vyšší standard, než je nemocniční strava. Doma jím jak zdravěji, tak chutněji a ještě k tomu větší množství. Proto se bojím, že bych v nemocnici obecně strádal.

Zdroj: https://www.blogger.com/

3) lidi

Také se obávám, že společnost ostatních pacientů by pro mě byla silně demotivující. Sice, co si pamatuji, tak spolupacenti měli často srdce na dlani. Jenže... Nebyl jsem v blázinci více než 10 let. Za tu dobu jsem se vrátil na pracovní trh a má sociální bublina je aktuálně plná velmi vzdělaných lidí. Chroničtí psychiatričtí pacienti, kterých je na psychiatrii nemálo, žijí naprosto odlišný život od toho mého a myslím, že už si nemáme tolik co říct.

4) zázemí

Dále jsem zvyklý, že mám neustále po ruce své knihy a počítač. Poslední dobou mám dost intelektuální záliby. Recituji poezii nahlas, čtu prózu, poslouchám vzdělávací podcasty, učím se na Duoligu jazyky apod. Část by asi zastal v nemocnici můj smartphone, ale rozhodně by to nebylo tak komfortní.

5) svoboda

A nakonec je tu svoboda. Možnost vidět se s kýmkoliv z kamarádů, kdo je zrovna ve městě, nebo jít se projít a posedět chvíli na kraji pole, je další věc podstatná pro mou náladu.


Abych to shrnul, jsem velmi rád, že má léčba probíhá dlouhodobě ambulantně. Je proto v mém nejlepším zájmu udržovat se v psychické kondici, abych se do blázince nemusel vrátit. Pokud by to ale bylo nutné, tak bych i přes výše uvedené body šel dobrovolně. 

Žádné komentáře:

Okomentovat