středa 2. září 2015

Znovu a správně



Situace, ve kterých se cítím frustrovaný, ale lidově řečeno se ještě nechystám hodit flintu do žita, vytvářejí u mě dalekou vidinu očekávaného zlepšení. Celou situaci si v mysli představím ve vysněné podobě. Pokud je u mne touha dostatečně silná, snažím se zlepšit své schopnosti ovlivnit výsledek příštího „kola“. Ve chvíli, kdy mě zasahují pocity neúspěchu, ale zároveň přemýšlím nad tím, co vše bych mohl zlepšit, jsem zaplaven zvláštním veselím. Často už v ruce držím knihu, která se snaží poradit. Vidím velice zřetelně náčrtek dnů budoucích a snažím se tesat přítomnost tak, aby výsledná budoucnost odpovídala mým snům. Ve volném čase pořádám svá soukromá cvičná kola, která mě mají připravit na to, abych v budoucnu nebyl frustrován. Touha po tom, cítit se uvolněně v místě, kde jsem se doposud cítil stísněný je podle mě kromě touhy po pohodlí také trochu odvozena od touhy po svobodě. Když se cítím nepohodlně, mám pocit, jako bych byl uzavřený v maličké cele, která mi ubírá životní radosti. Vzpomenu například výlet, kde jsem s kuřáckým dechem nestačil tempu mých spoluputovníků. Ve chvíli, kdy jsem byl v závěsu za skupinou a cítil se osaměle a vyčerpaně, držela mě myšlenka, že jednou zvládnu s cigaretami skoncovat a přijde podobný výlet, avšak já budu v lepší kondici. Necítil jsem nenávist k vlastnímu tělu nebo zlozvykům, ale spíše nutkání situaci změnit. Zdá se mi, že čím více rozebírám sebe v kontextu svého okolí, vidím stále více chyb, které je třeba přebýt úsilím. Občas mám pocit, že jsem až příliš nedokonalý pro život. Tu a tam upadnu do stavu úzkosti a stesku. Jsou chvíle, kdy si nedokážu uvědomit, že se situací můžu něco dělat, jsem příliš demotivován realitou. Naštěstí teď prožívám dobré období. Nechci to zakřiknout, ale těším se na dny zítřejší, ještě je dostatek času vypilovat, co se dá.

Žádné komentáře:

Okomentovat