sobota 2. ledna 2016

Hypochondrie

Jsem vysílený z panického záchvatu, ale chci napsat alespoň pár řádek. Později se na tohle téma rozepíšu více. Jsem hypochondr. Začalo to myslím na podzim 2014. Některé hypochondrické stavy trvaly i měsíc. Delší dobu jsem měl vše téměř pod kontrolou. Dnes se však hypochondrie projevila v plné parádě. A řeknu vám, že hypochondrii zvládám snad hůř než svou hlavní diagnózu. Zajímavé je, že u lékaře jsem v důsledku svých úzkostí ohledně zdraví nikdy nebyl. Vlastně k lékaři nechodím, ani když jsem skutečně nemocný, většinou piji bylinkové čaje a hledám babské rady, které vyzkouším. Vím, že se často chovám poměrně nezodpovědně. Ale mám poměrně strach z návštěvy ordinace. Ideální kontakt s lékařem je pro mě číst jeho rady ohledně životního stylu v rámci prevence.
Napadlo mě, že jestli skutečně vážně onemocním, na léčbu bude pozdě, protože vím, že jsem hypochondr a budu zdravotní obtíže sám na sobě bagatelizovat. K lékaři jsem nezašel ani tehdy, kdy jsem se měsíc budil uprostřed spánku s tím, že jsem na nějakou chvíli přestal dýchat. Probudil jsem se nedostatkem vzduchu a zděšeně jsem lapal po dechu. Odeznělo to, i když problémy s dýcháním mám do dnes. I když, když jsem na 5 dní vynechal cigarety, tak už druhý den kašel zmizel. Je to motivace přestat kouřit. Měl jsem však tak podrážděnou psychiku, že jsem nechtěl riskovat nástup další ataky. Na doporučení lékaře se tedy nebudu snažit přestat kouřit ze dne na den, ale budu se snažit  jen snižovat počet vykouřených cigaret.

Žádné komentáře:

Okomentovat