pátek 1. ledna 2016

Změna diagnózy

Mám diagnostikovanou schizoafektivní poruchu manického typu (F25.0). Během druhé ataky jsem však dostal diagnózu paranoidní schizofrenie (F 20.0), která je vážnější. Od začátku nemoci až po třetí ataku jsem si neuvědomoval, že jsem nemocný.  Odmítal jsem to i během začátku třetí  hospitalizace. Z čistajasna jsem si však najednou začal nemoc uvědomovat. Pořádně nevím, jak se to stalo. Pamatuji si jen, že jsem se sestry v nemocnici ptal, jestli stín, co jsem viděl je halucinace nebo skutečnost. Řekla mi, že to byla noční kontrola a já se vzbudil a v rozespalosti jsem vše pořádně nezpracoval. V podstatě jsem neměl vizuální halucinace, nemůžu si alespoň na žádnou vzpomenout. Spíše jsem trpěl bludy, optickým jevům jsem přisuzoval jiný význam, než ve skutečnosti měly. Pamatuji si jen jednu sluchovou halucinaci. No, abych se vrátil tam, kde jsem odbočil. Poté, co mi došlo, že mám psychózu, začal jsem spolupracovat s lékaři a zahrnoval je četnými dotazy. Podstoupil jsem celkem komplexní psychotesty. Jednoho krásného dne mi lékař sdělil, že má diagnóza byla pozměněna na schizoafektivní poruchu manického typu. Nerad tuhle okolnost vyprávím svým známým, kteří mají paranoidní schizofrenii, poté co se mě zeptají na mou diagnózu. Když tuhle věc řeknete paranoidnímu schizofrenikovi, u kterého by i laik poznal, že jeho diagnóza je naprosto oprávněná, zamyslí se, že jemu by ji vlastně taky měli změnit, že se nejspíš spletli. Když se mě někdo zeptá na diagnózu a já se rozhodnu být otevřený řeknu větu typu "Mám..." Paranoidní schizofrenik většinou přidá ještě jedno slovo a praví "Údajně mám...".

Žádné komentáře:

Okomentovat