pondělí 4. ledna 2016

Nejlepší pomsta je úspěch

Nadpis tohoto článku jsem si opakoval už několikrát v životě. Je u mě spojený především z odmítnutím a zlomeným srdcem. Láska se opravdu může časem proměnit v nenávist, i když já pomstu chápal spíš jako nástroj k zmírnění studu. Tak jako tak, pokaždé když potkám vy víte koho, cítím se nejsvůj. Na co sáhnul, to se mu podařilo a já se jen neustále zvedám ze země po zakopnutí o překážky, které on snad ani nezná. Už je to dávno, kdy jsem si řekl, že nemůžu získat jeho city, získám alespoň jeho uznání. Považuju ho za celkem povrchního člověka, tudíž jsem věřil, že například zbohatnutí by vedlo k tomu, že bych v jeho očích byl rázem zajímavější. Ta vášeň zlomeného srdce je sice silná, ale zatím u mě k úspěchu nevedla. Je to jako ty mé pokusy změnit svůj život během krátkého okamžiku, končí pádem na hubu. Poslední dobou naštěstí velmi rychle vystřízlivím. Hnát se za bohatství a mocí jen kvůli uznání povrchního člověka nemůže vést k ničemu jinému než k neštěstí. Proto se nebudu srovnávat s jinými ani se snažit nahlížet na svůj život jejich očima. Osobní štěstí je velična ovlivňována mnoha faktory. A i tyto faktory se s věkem mění. Doufám, že jsem v tomhle alespoň trochu dozrál, i když i tak na sobě musím ještě hodně zapracovat. Jsem stále dost zahladěný do sebe. Zakončím tento článek jedním slovem. Je to klíč k dalšímu stupni zralosti. Altruismus

Žádné komentáře:

Okomentovat