pondělí 18. července 2016

Antipsychotika (invega, zolafren) - frigidita a fyzické změny v důsledku léků

Všiml jsem si, že článek Zkušenost s psychiatrickými léky má v posledních dnech celkem velkou návštěvnost. (http://zdivocelamysl.blogspot.cz/2016/05/zkusenost-s-psychiatrickymi-leky.html)
Možná se budu poněkud opakovat. Nerad po sobě čtu věci, co jsem napsal a nevím, o čem všem jsem v minulém článku psal. V tomto příspěvku shrnu negativní účinky, které na mě mají léky v současné době. Tento článek bude mít ještě další díl.

1. Frigidita
A tím nemyslím impotence. Problémy s tím býti připraven nemám, jen chuť na sex je velmi nízká. Ne přímo nulová. Život je na jednu stranu celkem jednodušší. Myšlenek na sex ubylo. Silnou nadrženost jsem měl za minulý rok celkem 5x. Na lechtivé filmy koukám stejně jako před léky a u aktivit s tím spojených se také nic nezměnilo. Nemám však zájem mít s někým fyzický poměr. Je to způsobeno tím, že mám strach z intimity, kterou dříve kompenzovala vyšší chuť na sex. Nutno však podotknout, že sexuálních zkušeností jsem ani před léky příliš neměl, protože se mi už dlouhé roky hnusí promiskuita. V tomhle směru mi tedy frigidita ulehčila. Nemyslím tedy pořád na něco, co se příčí mým morálním zásadám. Na druhou stranu by to mohl být problém, kdybych si našel partnera, který by měl zájem o fyzické aktivity častěji, než by mi to bylo příjemné.
Ještě zmíním, že čím méně cítím něco fyzicky, tím silnější jsou u mě platonické city.

2. Fyzické změny
Aneb přibírání. Přibral jsem celkem slušně. Z 67 kilo se má váhá vyšplhala až na 87. Přibral jsem tedy 20 kilo. Současně vážím 84 kilo. Při výšce 179 centimetrů mám tedy lehkou nadváhu. V současné době celkem cvičím, ale postava se mi zatím moc nezměnila. To přičítám tomu, že jsem se poslední dobou stravoval celkem nezdravě. A strava je tu tohoto problému zásadní. Z počátku, co jsem přibral jsem měl problémy se sebevědomím. S váhou jsem se však časem vyrovnal, i když počítám s tím, že se postupem času dostanu do lepší kondice. S pomalejším metabolismem je to však těžší a člověk se musí hlídat víc než dříve.
Ještě další věc. Od začátku puberty mám mírnou gynekomastii. Mám pocit, že se po lécích o něco zhoršila. Přičítám to z části hormonální nerovnováze a z části již zmíněným zvýšení hmotnosti. Ale nějak mě to netrápí. Pravidelné kliky to zase o něco zlepšily.


(PS: Pokud čte tento článek někdo, kdo bere léky a přemýšlí o jejich vysazení, chtěl bych mu tímto vzkázat, že tudy cesta nevede. Sám jsem to vyzkoušel a kvalita mého života byla dlouhou dobu ve výsledku horší než ta současná zahrnující negativní účinky léků. Pokud léky znemožňují běžné fungování až příliš, dá se s tím něco dělat. Já sám jsem se nechal hospitalizovat na měsíc, aby lékař zkoušel různé kombinace léků, které by pro mě byly schůdnější. A věci jako vyšší váha vyžadují prostě jen více vůle a snahy :-).)


Žádné komentáře:

Okomentovat