sobota 30. července 2016

Aspirace

V některém ze starším článků jsem zmiňoval svou oblíbenou hru The sims. V druhé sérii této hry měli simové, za které jste hráli aspiraci. Základní životní zaměření byly následující: aspirace pro romanci, po rodině, po popularitě, po penězích, po vědomostech. Časem do hry přidali ještě aspiraci po požitcích a po grilovaném sýru. Vždy jsem přemýšlel, jaká aspirace by nejlépe odpovídala té mé. Názor se postupně měnil. Poslední dobou se však mé zaměření celkem ustálilo. A výsledek by pro mě byl v době, kdy jsem tuhle hru začínal hrát celkem překvapivý. Aspirace po vědomostech.

Dříve mé sny byly spojeny hlavně s nalezením osudového partnera. V obsesivnějších obdobích jsem snil o velikém domě a líbivého výpisu z bankovního účtu. Proč tedy ten útěk od starých snů k touze po poznání? Peníze se v době, kdy ještě studujete vydělávají těžce. Málokterý student si během školy opatří nějaké závratné jmění. A milostný život vždy ovlivňuje druhá osoba. Na druhou stranu vědomosti jsou něco, co člověk může získávat každý den nezávisle na někom jiném. Snažím se tedy vzdělat se samostudiem mimo obor, který studuji na škole. Chtěl bych se o světě dozvědět co nejvíce.
Jsou zde však limity. Intelekt, paměť a sklony k prokrastinaci. Sehnal jsem si příručku o práci s informacemi a pamětí. Přes tohle léto bych si chtěl konečně osvojit nějakou efektivnější metodu, která by šetřila čas a námahu.


Žádné komentáře:

Okomentovat