středa 26. června 2019

Eko nápad - Univerzální obaly

V minulém příspěvku jsem psal, že mám nějaké nápady na projekty, do kterých bych se pustil, kdybych byl velmi bohatý. Jelikož mi téma ekologie přijde velmi důležité, rozhodl jsem se jeden nápad sdílet už jen pro tu nepatrnou naději, že si tenhle příspěvek přečte někdo, kdo má větší možnost můj nápad realizovat.

Plastové obaly
Je v nich baleno skoro všechno jídlo, co nalezneme v supermarketech. A málokdo má čas a možnost nakupovat bezobalových prodejnách. To dělají především zero waste zaměření lidé. Ale většina z nás nakupuje v obchodech jako je Tesco, Billa, Lidl a podobně. Generujeme tak extrémní množství plastového odpadu, který se většinou zaskládkuje. Někdy končí plastové obaly v mořích, což je hrozné.

Nápad
Říkal jsem si, že nejlepší řešení tohohle problému by bylo uzákonit univerzální a povinné obaly pro dané druhy potravin. Například na všechny sušenky by byl stejný obal, který by museli mít všichni výrobci. Na balené salámy a sýry další druh obalu a tak dál.
Tyto obaly by sice mohly být zase z plastu, ale nějakého kvalitnějšího a pevnějšího, který by bylo možné použít vícekrát. Plast je většinou lehký materiál.
Obaly by byly zálohované.
Jelikož by všechny obaly byly stejné, nebyl by problém s dalším použitím. Výrobce potravin by mohl použít obal, který předtím použil jeho konkurent.

Dobrovolná dohoda výrobců
V případě, že by stát neuzákonil obaly formou zákona, byla by tu ještě varianta, že by se více výrobců domluvilo a přišlo s tímto řešením samo. Věřím, že tohle řešení plastového problému by mohlo být efektivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat