sobota 7. ledna 2017

Jak jsem se naučil mít rád cestu vlakem aneb konec stresu z cestování

Když jsem se v roce 2013 vrátil do školy, bylo to celkem hektické. A jelikož jsem si ty nejobtížnější předměty přetáhl do roku 2014, byl hektický i další rok. Naučil jsem se v té době mít mnohem radši malé město, odkud pocházím, protože město, kde studuji bylo spojeno se školou. Tohle období bylo také spojeno s nárůstem úzkostí a neklidu. Nejhorší chvíle týdne bylo odjíždění do školy. Vypěstoval jsem si totiž celkem silnou úzkost a nervozitu spojenou cestováním, které se chci nyní věnovat.

Školní obtíže vymizeli, ale úzkost z cestováním tu byla stále. Občas se mi ale dařilo část cesty si užít. Za to mohla hudba, kterou doporučuji všem, kteří neradi cestují. Ještě lepší je tedy cestovat se společníkem, se kterým rádi komunikujete, protože rozhovor vám pomůže odpoutat se od nepříjemností.

Rozhodl jsem se, že si z cestování udělám chvíli vyhrazenou k bilancování nad současností. Je to věc, nad kterou rád přemýšlím. Postupně jsem přišel k myšlence, že cestování je chvíle, která nejvíce odráží dobu. Obzvlášť pokud dojíždíte do školy. Po týdnu ve škole se člověk rozplácne na sedadle autobusu či vlaku a všechny věci, co se za ten týden přihodily mají dozvuk. Ta vzdálenost mezi dvěma místy se dá prožít krásně. V těch chvílích se snad zamýšlím nad svými předsevzetími více než koncem roku. Cesta mezi dvěma místy u mě představuje metaforu toho, že se v životě někam posouváme. To, že si uvědomuji tenhle aspekt u cestování spolu s tím, že rád hledím do budoucnosti ,jsou asi to klíčové, co mi pomohlo zbavit se nepříjemného pocitu spojeného s cestováním.

A teď ještě něco na závěr pro ty, kteří cestování nemají opravdu rádi. Je dobré zavést do cestování nějakou rutinu, která vám je příjemná. Když jsem ještě kouřil, cigareta vždy měla pevné místo a čas po cestě do školy a odlehčovala mi cestu. Tu nahradila káva. Dnes už mají leckteré vlaky wifi a na youtubu jsou kromě písní i seriály, jeden seriál jsem si vyhradil pouze na dojíždění, cestu to velmi zkrátilo. 

V kupě papírů mám ostatně někde vypsané body, co mi ve spojitosti s cestováním vadí. Pokud to najdu, nejspíš bude tento seznam umístěn na facebookovou stránku blogu.

Žádné komentáře:

Okomentovat