úterý 20. listopadu 2018

Každé město má svoje kouzlo

Jako většina mladých lidí cestuji. Občas do zahraničí, ale neméně po naší republice. To, že chci spíš procestovat naši zemi než svět tam venku, to jsem si ujasnil už asi v patnácti letech.
A letošek byl na tyhle výlety plodný! Nejsem si teď jistý, jaký z výletů nastartoval to, že česká města jsou pro mě jakýsi kult. Ale hodně udělala například cesta na Šumavu.

Projeli jsem dost měst cestou do cílové destinace. Měl jsem náhle pocit, jako bych viděl nesmírné bohatství.
Sám pocházím z města, které spadá do kategorie 5 - 10 tisíc obyvatel. A takových měst? Těch je v Česku hodně!
A jelikož vím, že to moje město má i přesto, že je malé, bohatý příběh a nabízí spoustu možností, dochází mi, že ten počet příběhů a možností, co má naše zem, je obrovské!
Tahle úvaha mě vede k závěru, že se do konce života rozhodně nudit nebudu. Protože je toho tolik, co chci vidět. A kdybych měl náhodou pocit, že vlastní zem znám dobře a chtěl poznávat další města a jejich příběh, jsou tu přeci i další země. A jazyky některých zemí dokonce ovládám.

O víkendu mě čeká výlet s přáteli do města, kam jsem si předsevzal jet už na začátku podzimu. Ukrutně se těším :).
Mám pocit, že i kdybych svému životu nedával i další a snad i hlubší smysl, tohle drobné cestování mi přijde jako dostatečný smysl, aby člověk žil.



Žádné komentáře:

Okomentovat