pondělí 8. července 2019

Makeup

Makeup! Něco co ženy užívají běžně a muži skoro vůbec. Já ho užíval jeden čas celkem dost, teď pouze příležitostně. Ale já jsem gay, takže mám nárok.... Nemyslíte?

Začátky
Začalo to v patnácti. Měl jsem akné. Toho jsem se vlastně nezbavil dodnes, ale tenkrát to bylo horší. Dostal jsem se zároveň do věku, kdy jsem se chtěl líbit. Někde jsem vyštrachal starý pudr, který mamka nepoužívala a přivlastnil jsem si ho. Následovala dlouhá éra nekvalitního makeupu. Dával jsem si pudr pouze na pupínky, takže v mé tváři byly fleky odlišné barvy, než je moje pleť.
Pak přišla éra dvoufázových korektorů. To je taková ta tyčka, kdy natřete pupínek nejprve zelenou stranou tyčky, která má pupínek léčit. Pak přetřete druhou stranou, na které je korektor, abyste neměli zelený obličej.
Časem jsem začal užívat aknecolor na doporučení lékaře. Začal jsem ho nakonec nanášet na celý obličej a protože se leskl, dával jsem na radu sestřenky navrch ještě pudr.

                                         Zdroj:https://www.girlactik.com

Na vysoké
Akné se časem zlepšilo. Makeup jsem však užíval stále. Aknecolor jsem nahradil BB krémy nebo podkladovými makeupy. Jeden čas jsem užíval i omlazující denní krém s barvou, ale zpětně ho hodnotím, jako podivný produkt. 
Jeden čas jsem užíval dvě barvy podkladů a dokonce i dvě barvy pudrů. Snažil jsem se, aby můj obličej působil jinak. Hlavně jsem se snažil si optickým trikem zmenšit nos. 
Makeup jsem nosil často, ale ne každý den. 

Experimenty
To tedy bylo vše k historii mého užívání makeupu. 
Párkrát jsem ještě zkoušel namalovat si i oči, abych působil emo nebo gothic, ale nesedělo mi to. Měl jsem také éru domalovávání obočí, ale s tím jsem přestal, protože jsem vypadal komicky. A obočí mám husté a pěkné i tak, takže není potřeba ho zvýrazňovat. Když jsem nosil vousy, tak jsem si jeden čas domalovával knír, jelikož mi neroste moc hustě. Dále tu bylo období, kdy jsem si zvýrazňoval znaménko, které mám kousek od úst. A tím výčet mých experimentů končí.

                                          Zdroj:https://www.saubhaya.com

Současnost
V současnosti užívám makeup hodně zřídka. Užívám dva typy malování. Minimalistické a složitější.
Minimalistické spočívá v tom, že si celý obličej přetřu jednou barvou podkladu a dám na vrch pudr.
Na složitější malování mám paletku, kde jsou dvě barvy podkladu a tvářenka. Na zadní straně paletky je pak ilustrace, na jaké části obličeje nanést jakou barvu. Nakonec se celý obličej přetře pudrem.
Ale jak jsem psal již dříve, makeup už nepoužívám tak často, jako dříve. Věřím, že pro obličej to není úplně nejzdravější. Přesto jsou typické sitauace, kdy makeup používám:

1) návštěva lékařky
Začalo to už v době předtím, než má původní psychiatrička šla do důchodu. Jednou jsem chtěl žádat o snížení léků. Říkal jsem si, že musím vypadat, co nejvíc upraveně, abych působil stabilně. Ráno před návštěvou lékařky jsem vstal dříve, umyl jsem si a upravil vlasy, namaloval jsem a vzal si na sebe své lepší oblečení. Dávka léků mi byla snížena a vznikla tradice chodit k psychiatričce co nejlépe upravený.
Zvyk zůstal i když má psychiatrička odešla do důchodu a nahradila ji jiná lékařka. Často chodím od psychiatričky na návštěvu k tetě. Jednou jsem ji navštívil, aniž bych ji říkal, že jdu z kontroly. "Tobě to nějak sluší, že jsi byl u paní doktorky?" ptala se teta.

                                     Zdroj:https://www.verywellmind.com

2) focení
Tohle je nejospravedlnitelnější použití makeupu. Fotky jsou napořád. A kdo by na nich nechtěl vypadat nejlépe? Když dopředu vím, že se budu fotit, namaluji se. Na méně podstatné fotky používám jednoduchý makeup. Na fotky, kterými se chci prezentovat podstatněji, například profilovou fotografií na facebooku, volím makeup složitější.
Jsou však situace, kde vím, že se fotit budu, ale nenamaluji se. Například turistické pochody. Fyzický výkon a makeup není nejlepší kombinace. Stékající makeup z čela do očí nepatří k mým oblíbeným věcem...

3) slučák
Na slučácích hrozí přítomnost někoho, z koho jsem byl hodně v háji. A proto je pochopitelné, že při tomto setkání chci vypadat dobře. Navíc je zde dost lidí, které vídám jen jednou do roka. A je tedy jednoduché vidět je pouze s makeupem. Mám tím pádem skupinku lidí, která snadno může uvěřit, že mám dobrou pleť.

                                         Zdroj: https://www.digitaldjtips.com

Nosím makeup i na rande?
Dřív to byla jasná věc! Nyní se můj přístup změnil. Ano, někdy si makeup na rande vezmu. Ale zpravidla to už nebývá první rande, ale spíš druhé nebo třetí. Bojím se toho, že by si můj protějšek zafixoval můj podstatně lepší vzhled a očekával, že tak budu vypadat pořád. Když se namaluji až třeba na třetím rande, ukazuji tak, že mohu vypadat i lépe, než je můj průměr. A to je lepší než ukázat, že dovedu vypadat hůř.


Žádné komentáře:

Okomentovat