pátek 5. července 2019

Moje váha - část 2.

Jak to bylo dál?
Začal jsem přibírat a trochu cvičit. Něco jsem nabral, ale má váha se zastavila někde, kde jsem měl BMI okolo 17,9. Dál přibírat se mi nedařilo, i když jsem jedl celkem dost. Trochu mě štvalo, že se mi nedaří nabrat svaly.
Pak přišlo mé psychické onemocnění. První ataka. Po ní vysazení léků. Pak druhá ataka, přibírání na váze. Po čase snížení medikace. Začal jsem dost cvičit. Najednou jsem byl na optimální váze, BMI okolo 22 (norma je 18,5 - 24,99). Měl jsem z toho radost. Pak přišla ale třetí ataka. Krátce po ní jsem si ještě udržel zdravou váhu.

Přibírání a nadváha
Pak jsem na několik etap přibíral. Prošel jsem si různými pokusy zhubnout. Jednou jsem dokonce zhubl 9 kilo, které jsem postupně zase nabral. Zažil jsem období mindráků spojených s postavou. A také jsem srovnával sám sebe s tím, jak jsem vypadal dříve.

Současnost
V současnosti mám BMI 27,46. Jsem však mnohem vyrovnanější než dříve. Není to navíc má nejvyšší váha. Zrovna jsem v procesu, kdy se má váha začala velmi pomalu snižovat. Trvalo mi dlouho dojít do bodu sebepřijetí, ale opravdu to stojí za to!

Zde několik pozitivních faktů o mé současné životosprávě.
  • Nejsem posedlý svou postavou.
  • Cvičím v průměru 2 hodiny týdne.
  • Do práce chodím pěšky a z práce občas taky.
  • V průměru jednou za 14 dní jdu na výlet, kde ujdu okolo 20 km, občas se věnuji horské turistice. V pochodové sezóně jsem byl jeden den schopný ujít i 42 km.
  • Mám velmi pestrý jídelníček: ovoce, zelenina, maso, mléčné výrobky, vejce, ořechy, semínka, luštěniny, atd.
Na druhou stranu bych snesl pohybu více a mohl bych si odpustit některé nezdravé potraviny, jako například sušenky, které jsem si zvykl brát si s sebou do práce.

Na závěr
Předsevzal jsem si, že se už nikdy nebudu ničit tím, že bych přestal jíst. Stejně tak jsem si předsevzal nebýt kritický ke svému zevnějšku. Nerezignoval jsem však na svůj fyzický stav. Chci žít zdravě a být v dobré fyzické kondici. Rád bych byl jednou schopný ujít 50 km + za den. A na to je potřeba příprava. 

Žádné komentáře:

Okomentovat