středa 26. února 2020

Finance

Důchod
Dopadlo to! Důchod mi zůstal stejně vysoký. Minulý pátek jsem si tedy náležitě oddechl. Stejně jako spousta dalších lidí s psychózou, jsem na invalidním důchodu závislý. 
Sice chodím do práce, ale vzhledem k tomu, že je to pouze půl úvazek, samotný pracovní výdělek mi nestačí. Navíc se důchody koncem minulého roku zvyšovaly a celkem jsem si tedy polepšil.

Práce
A ještě druhá dobrá zpráva ohledně mých financí. V práci jsem dostal nepatrně přidáno. Nedávno jsem počítal inflaci a s nově zvýšeným platem jsem si polepšil asi pouze o 300 Kč oproti době, kdy jsem nastupoval. (očištěno o inflaci) 
Takže není co závidět, stále nejsem bohatý člověk. Kdybych sečetl své veškeré příjmy, do průměrné mzdy bych měl opravdu velmi daleko. 

Výhled
Přesto se mi daří něco ušetřit. Jsem v tomhle dost paranoidní. Beru tohle období jako dobré období a bojím se, že nemusí trvat věčně. Odkládám tedy svou spotřebu a utrácím celkem málo. 
Například má nemoc se může vrátit, následkem čehož můžu přijít o zaměstnání a budu mít k dispozici jen invalidní důchod. A může se to stát v době, kdy se v důsledku důchodové krize důchody značně sníží. 


                                                   
                                  Zdroj: https://www.moneymunchkids.com/


Článek zakončeme finanční radou, kterou dávám každému. Ohledně zdravých financí je základní věcí mít dostatečnou finanční rezervu. A to minimálně sumu, která odpovídá třem vašim měsíčním příjmům. Na tuto rezervu se sahá pouze v případě, že už není jiná možnost. Je určena pro situace typu výpadek příjmu nebo porouchání NEZBYTNÉ věci - například lednice či pračky.

Žádné komentáře:

Okomentovat