středa 11. března 2020

Můj pohled na koronavirus - Zásoby

Začalo to pro nás nevinně. Někde v Číně se objevila nová nemoc. Ale Čína, je daleko, tak se nás to netýká, že jo...
Pak se to objevilo v Itálii a Novinky.cz nás zásobovaly fotkami vykoupených regálů. Tak jsme i my začali křečkovat trvanlivý žrádlo. Po zprávách z Austrálie se k naší obsesi přidalo ještě hromadění hajzláku...

Colton a zásoby
Když jsem postřehl zprávy o tom, že v Itálii jsou některá celá města v karanténě a že lidé dělají zásoby, rozhodl jsem se udělat něco se stavem travanlivého jídla na bytě ve Velkém městě. Měl jsem vlastně jen plechovku fazolí a jednu porci rýže, nějakou instatní kaši, pár sušenek, oříšku a dál nic.
Vyhodnotil jsem, že tohle je zásoba potravin cca na den nebo dva. A to je jaksi málo. Rozhodl jsem se nakoupit. Ale samozřejmě to nepřehánět.
Koupil jsem velký pytlík celozrných těstovin, dvě plechovky tuňáka, dva balíčky tmavé rýže, dvě lahve instantní omáčky, balíček mražené zeleniny. Zásoba tak na 5 dní. 
Rozhodl jsem se, že zásoby budu zvyšovat až ve chvíli, kdy se situace zhorší. No a mám pocit, že se vše zhoršilo včera. Dnes jsem pořídil na byt o 8 rolí hajzláče víc, než tu běžně máme a koupil si balíček čočky a dvě balení Rio Mare, které bylo zrovna na akci.  
Je přirozené udělat si zásoby. Ale je potřeba to dělat postupně a nevybrakovat celej regál tak, že se nedostane na nikoho dalšího. 
Nějaké rezervní zásoby bychom měli mít doma vždy. Ale připomenu těm z vás, co panikaří jednu věc. I kdyby jsme skončili v karanténě, nenechají vás umřít hlady. Někdo, kdo je zdravý, vám nakoupí, nechá to za dveřmi, zazvoní a vy si to, až odejde, vyzvednete. 

                                        Zdroj: http://tacticalintelligence.net/

Další zásoby
Mám ještě v plánu pořídit 12 lahví obyčejné vody. Tohle je starý dům a výpadky vody jsou tu velmi časté. 
Potraviny ještě navýším o instatní kaše. Čekám, až budou na akci. Je to jídlo, které jím velmi často, takže nebude problém sníst velké množství kaší dřív, než projdou.

Jedna podstatná věc. Pořídil jsem větší množství zápalek. Sporák je totiž na plyn a bez sirek nemám možnost si uvařit.

Na závěr
Títmto příspěvkem nechci vyvolávat paniku. A nechci vás hnát, abyste šli koupit 200 ruliček hajzláku, 20 kilo rýže nebo hromadili mouku, i když koláč znáte jenom z cukrárny. Na druhou stranu je naprosto přirozené nějaké zásoby si udělat. To, kde je hranice zdravé opatrnosti a patologie, je diskutabilní. Jedno je jisté, nákup půl tuny trvanlivých potravin normální není.

Žádné komentáře:

Okomentovat