pátek 7. srpna 2015

Únik do snadnější reality

Vzhledem k tomu, že se u mě dnešek tak trochu točí okolo světa počítačových her, vzpoměl jsem si na výrok jednoho mého kamaráda. "Víš... moc věcí se mi v životě nedaří, proto si rád zahraju něco na počítači, tam zažívám úspěch, který v tom realném světě nepřichází." Je jasné, že se virtuální realita pro spoustu lidí stává formou úniku před skutečností. Já sám volím strategii "uniknout, pocítít, vrátit se a budovat". Zrovna hry ze série The Sims jsou pro mě dobrým pomocníkem při této strategii. A jak to funguje v praxi? Nejdříve si vytvořím postavu, která symbolizuje mě samotného. Potom této postavě začnu vytvářet takový život, po kterém toužím ve skutečném světě. Dosáhnu ve hře svých snů a vrátím se zpátky do reality. Dosáhnout úspěchu ve hře je velmi snadné. Tento úspěch podnítí touhu po skutečných výsledcích a do reálného světa se vracím velmi motivovaný. Vše je sice stejně obtížné jako dřív, ale jsem najednou více optimistický. Virtuální realita může člověku občas velmi pomoci. Užívá se jí dokonce k léčbe některých druhů fobií. U počítačových her se však nesmíme zcela upnout na hru samotnou, ale v pravou chvíli se vrátit zpátky do reálného světa. Hra je jen taková rozcvička před samotným cvičením.

Žádné komentáře:

Okomentovat