neděle 23. srpna 2015

V náručí šílenství

"Pane Indigo... Pane Indigo..." šeptal hlas, který jsem si nedokázal spojit s nikým, koho bych znal. Porozhlédl jsem se po okolí, ale nikde ani živáčka. "Kdo by to tak mohl být?" řekl jsem si v duchu. O to víc mě překvapilo, když se mi náhle dostalo odezvy. "Kdo jsem? Na tom nezáleží..." Došlo mi, že původce toho hlasu není nikdo, koho bych přehlédl, šeptání bylo pouze v mé hlavě. Hlas pokračoval. "Mám pro vás zajímavou nabídku. Dám vám sílu, která vám pomůže znovu se postavit na nohy a stoupat výš a výš. Budu však potřebovat něco na oplátku!" Má vrozená pověrčivost mi vnukla myšlenku, co na oplátku budu muset nabídnout. "Duši neupíšu!!" pravil jsem podivnému šepotu, který se ozýval v mé hlavě. "Nechci po vás, aby jste upsal svou duši, budu chtít jen něco malého a bezvýznamného, váš zdravý rozum. Nebojte, přijít o rozum vůbec nebolí. Dokonce se to dá považovat za dobrodružství." ...

Ano, tento blog jsem založil, abych se podělil o své šílenství. Výše napsané řádky a další podobné příspěvky v tomto duchu, které se zde objeví jsou jakýsi přepis strohé reality do mého vnitřního světa. Šílenství? Nemyslím to z nadsázky, abych sám sobě dodal auru prokletého básníka. Je to už dlouho, kdy mi byla diagnostikována psychóza. Ke svému onemocnění mám zvláštní vztah. Vyhrabal jsem se ze stavů, kdy jsem nebyl schopen mluvit smysluplně. Bludy odezněly, přestal jsem být dezorientovaný a podobně. Nemoc jako by téměř ustoupila. Umím žít životem zdravých lidí a své bláznovství transformuji do psaní. Má fantazie touto nemocí velmi získala. Když jí nechám volnost, vidím příběhy, scény protkané černými linkami. Svůj život a to co vnímám, přetváří má mysl samovolně v shluk obrazů a videí. Berte tento příspěvek jako předzvěst příspěvků dalších. Nevím ještě, co všechno sem dám. Jestli sem dát nějaké střípky pobytu v blázinci, nějaké vtipné historky nebo zkušenosti z návratu do reality a tím, jak jsem se se vypořádal s nemocí tak, abych byl schopný žít v rámci možností běžný život. Pokud vás zajímá něco konkrétního ohledně života s psychickým onemocněním, napište do komentářů, jsem otevřený člověk a na otázky na tohle téma jsem zvyklý.

Žádné komentáře:

Okomentovat