neděle 15. března 2020

Můj pohled na koronavirus - Snažím se nezbláznit

Celý týden se situace neustále zhoršovala. Jediná věc mě držela nad vodou byl sobotní výlet.
Měl jsem plány na týdny do předu. Věci padaly jedna po druhé. Zrušené přednášky, večerní škola, prezenční výkon povolání. Hospody jen do osmi. Jediné, co tu ještě bylo byl sobotní výlet.

Původní plán a jeho narušení
Mělo nás jít původně celkem dost. Plány byl zopakovat jeden výlet z roku 2015. Končit se mělo v lokální pivovaru v nedalekém městě. Lidé začali odpadávat. Jedna kamarádka s námi odmítla jet kvůli strachu z použití hromadné dopravy.
Ráno před výletem jsem se probudil v 4:55 kvůli bolestem, které jsou u mě časté. Sedl jsem si k počítači a dozvěděl jsem se dříve než většina, že byly zavřeny hospody. Chtěl jsem pak ještě dospat, ale z rozrušení jsem už neusnul.

Výlet
Na výlet jsem tedy jel dost nevyspalý a vystresovaný. Vzal jsem lahev vodky a kvůli tomu, že jsem nachlazený, tři plastové kelímky, abych nikoho nenakazil. Na výlet jsme totiž zbyli jen tři. Přesto jsem chtěl jet. Navíc jel kamarád, kterého jsem neviděl dva měsíce.
Výlet málem padl hned na začátku, jelikož další kamarád zapomněl klíče a z výletu měl v plánu jet rovnou do Velkého města. Nakonec jsme stihli pro klíče dojet autem. 
Dojeli jsme na místo a dali se do pochodování. Několikrát jsem utrousil, že jestli jsou v pivovaru dostatečně podnikaví, přejdou na okénkový prodej.
Celkem často jsem kontroloval zprávy, což mi mí přátelé vytýkali. Najednou jsem začal jásat tak moc, že si kluci mysleli, že celá situace byl jen test a vše se vrátilo do normálu. Bohužel ne. Zmiňovaný pivovar hodil na facebook, že bude otevřený okénkový prodej.

Zaslíbené pivo
Došli jsem tedy do cílové destinace. To, že si dáme pivo bylo jasné. Fungovalo to takhle: dveře do pivovaru byly zatarasené stolem. Okno do pivovaru bylo otevřeno naprosto minimálně, aby byla slyšet servírka uvnitř. Na okně byla vyvěšená nabídka a ven protažen platební terminál. Platba pouze kartou. Buď točené pivo v pet lahvi nebo lahvové. Nebylo možné použít vlastní nádobu. Poté, co jste si objednali, donesla obsluha vaši objednávku na stůl ve dveřích a poté, co ustoupila, jste si objednávku převzali. V podobném módu fungovala i místní cukrárna. Popíjejících lidí tady bylo požehnaně. Někteří praktikovali ruský styl a pivo zakoupené v místní večerce popíjeli hned před ní.

Večer
Jeden kamarád odjel do Velkého města rovnou z výletu. S dalším jsme se vrátili do Malého města. Rozešli jsme se domů. Večer se však tento kamarád stavil spolu s Willem. Hráli jsme jednu stolní hru a rokovali o tom, jak asi bude vypadat život v Česku v následujících dnech. Bavili jsme o možnosti celé země v karanténě. V době, kdy píšu tenhle článek čekám, jak dopadne jednání a jestli bude karanténa vyhlášena. Podle mě bude na 80%.

Žádné komentáře:

Okomentovat