neděle 22. března 2020

Relaps hypochondrie

Jsem pod tlakem, ale to jsme všichni... A jak jsem naznačoval, bolí mě mužské partie. Ta bolest trvá tři týdny a mám pocit, že na mě doléhá více než koronavirová krize. I když je dost možné, že právě koronavirová krize je silnou proměnnou v této bolesti.

Je to další věc, o které se špatně píše, protože je choulostivá. Ale pojďme si celou věc rozebrat. Rozhodl jsem se s danou věcí nejít k doktorovi a chci vám objasnit proč.

Den, kdy to bolet začalo
V den, kdy se bolest objevila, jsem byl psychicky rozladěný a chtěl jsem se uklidnit filmem nějaké buddhistické země. A měl jsem to štěstí, že jsem narazil na film, kde jeden z mnichů měl rakovinu této oblasti. 
Musíte uznat, že tohle je podezřelé. Mám sice za to, že bolest se slabě projevovala už před filmem, ale teď bych za to ruku do ohně nedal. 
Dva dny na to jsem byl u psychologa a zmiňoval jsem, že mě tenhle film rozrušil, protože mě ta oblast pobolívá. Ale i kdyby mě toto místo skutečně bolelo už předtím, mohla to být jen nějaká drobnost a film převedl skutečnou krátkodobou bolest na dlouhodobou psychosomatickou.

Citlivé partie
Hypotéza, že jde o hypochondrii je ve hře už od začátku. Právě proto tato oblast. Protože se o ní špatně hovoří, tudíž se o to víc bojím, že bych zde měl problémy. Proto se podle mě hypochondrie objevila tady.

Logické vysvětlení
Déle jak týden jsem o bolesti vůbec nemluvil. Poté, co to nepřestalo, jsem se odhodlal o problému mluvit a konzultoval jsem to s kamarádem, který je lékař. Poté, co jsem mu vše popsal, říkal, že by mohlo jít o bedra, která mám prokazatelně v nepořádku. Jsou s choulostivými partiemi propojeny.
O tom měl být celý jeden článek, ale vše zatím odbudu v tomto odstavci. Při první atace hypochondrie jsem zašel k obvodnímu lékaři. Řešil jsem i starší věci, jako je bolest zad. Následně jsem byl na vyšetření u fyzioterapeutky, která mi řekla, že nemám úplně v pořádku bedra a šíji. Svalstvo tam mám velmi zkrácené. Měl jsem chodit na rehabilitace, které padly z důvodu současné krize.
Tak vidíte, zde je jasná souvislost. Partie mají inervaci v bedrech, které mě bolí dlouhodobě a dokonce mi zdravotnice jejich problém potvrdila.

Proč by to nemělo být nic vážného
Kamarád mi poslal návod, jak si provést samo vyšetření této oblasti. Prohmatem jsem nenarazil na nic podezřelého. Necelý měsíc před tím jsem navíc byl na krevních testech, kde se sledovali i rakovinové markery a jsem podle nich v pořádku.

Kontext
Je třeba také tyto problémy dát do kontextu období. Nejenže mám tyto problémy v době, kdy jsme všichni pod tlakem, zároveň je to čtvrtá věc, kvůli které jsem měl záchvat hypochondrie. Minulou sobotu jsem byl například přesvědčený, že mám koronavirus. Měl jsem objektivně nějaké příznaky a pohyboval jsem se kousek od místa, kde bylo podezření na nákazu. Bylo to patrně jen nachlazení.

Závěr
Tohle všechno je třeba vzít v úvahu. Zrekapitulujme si to. 1) Viděl jsem film, kde daný člověk měl nemoc daného místa a to mě zneklidnilo. 2) Mám hypochondrickou minulost a hypochondrie u mě během posledního měsíce proběhla několikrát. 3) Jsem pod tlakem v důsledku současné krize, což může působit i na hypochondrii. 5) Bolesti mají logickou vazbu na bedra, které mám v nepořádku. 6) Prohmat ani nedávné testy krve neprokázali žádný problém.

Co s tím budu dělat?
Lékaře kvůli těmto problémům zatím hledat nebudu. Budu pravidelně cvičit protahovací cviky na bedra, protože to je i jinak problém, který musím řešit. Zároveň se pokusím uklidnit se. Jednak budu používat pravidelněji chlorprothixen. Ale pokusím se zapojit i autogenní trénink a práci s dechem.

Žádné komentáře:

Okomentovat