neděle 25. října 2015

Heraklovy sloupy

Vrátím se nyní ve vzpomínkách k poslední dovolené, na které jsem byl a také ke snům, které se mi v minulosti zdály. Často mě posedly myšlenky týkající se hledání Atlantidy a něco málo jsem na tohle téma načetl. V mysli mi utkvěla jedna věc. Atlantida se měla nacházet za Heraklovými sloupy. Ty se měly nacházet na konci známého světa během antiky. Tedy za Gibraltarským průlivem. Často se mi zdály sny, kdy jsem se vydal na Pyrenejský poloostrov. Došel jsem na pobřeží a v dáli spatřil konec světa. Pro upřesnění, v mých snech se zde skutečně nachází konec světa. Ten představuje pouze prapodivně temné moře. V takovém snu se vždy silně zadívám na tu temněmodrou hladinu a pociťuji nepopsatelnou extázi tajuplna. Byl jsem dvakrát na dovolené ve Španělsku, ale podobný pocit jsem při pohledu na moře nepociťoval. Tohle léto jsem se slunil u Černého moře, které jsem letos spatřil poprvé. Cítil jsem zde podobný závan tajuplna, jako ve snech. Heraklovy sloupy pro mě získaly nové umístění. Snová krajina je zvláštní, působí na mě, jako by se po ní rozprostíral závoj tkaný ze snů lidí, kteří žili před námi. A část jejich mysli jakoby zde nadále přebývala. O to podivnější je, když podobný pocit cítím v bdělém stavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat