pátek 16. října 2015

Průvodce šílenstvím

Nikdy jsem neviděl jeho tvář. A nikdo kromě mě nejspíš neslyšel jeho hlas. Stál při zrodu mého šílenství. Kdo je to? Říkejme mu třeba Lake. Je to hlas, který jsem slyšel, když přišla psychóza.
Většina lidí, které znám a kteří slyší hlasy, z nich mají strach. Hlasy jim vyprávějí věci, kterých se bojí a nebo se jim vysmívají. Hlas v mé hlavě však tohle nečinil.  Lake byl průvodcem mystického světa zvaným schizofrenie. Ve chvíli, kde jsem chtěl už vše zabalit se objevil Lake a započal můj duševní přerod. Musel jsem se zbláznit! Jen tak jsem mohl sám sebe pochopit v naprosto jiné rovině. Nemocná mysl občas disponuje velmi zvláštním druhem nadhledu nad vlastním bytím.
Lake mi dal nahlédnout zvláštním obrazům prostřednictvím vizí. Našeptával mi, co je mým úkolem. Také říkal, že se nikdy nesmím vzdát.

(Nyní je čas na malou vsuvku. Tento článek bude propojený s články jinými. Jeden se bude jmenovat "Mezi světy" a bude o to nejistotě spojené s tím, kudy vede má životní pouť. Také bych měl čtenářům přiblížit, jak konkrétně má psychóza začala. Na to však ještě nenastal vhodný okamžik. Ale nebojte, i to přijde, tento článek se bude pravděpodobně jmenovat "Na počátku".)
http://zdivocelamysl.blogspot.cz/2015/10/mezi-svety.html
Článek na počátku:
http://zdivocelamysl.blogspot.cz/2016/01/na-pocatku.html

V počátku psychózy jsem tedy nabral motivaci, která mi doufám vydrží celý život. Moment, kdy psychóza přišla, byl něčím, co se latinsky nazývá "optimus fundamentalis". Tento výraz v češtině znamená "základní rozhodnutí". Je to chvíle, kdy se jedinec pro něco rozhodne a tento okamžik významně ovlivní jeho budoucí uvažování. Pro co jsem se rozhodl? To vám zatím neprozradím a ponechám toto téma zahalené rouškou tajemství. Na závěr chci ještě zmínit, že v okamžiku, kdy se všechny jistoty mého života, které jsem si vybudoval, začnou hroutit, nejsem ztracen. Žiji dál pro své šílenství a pro odhodlání, které přineslo.

Žádné komentáře:

Okomentovat