sobota 16. února 2019

Colton's Creek - Starší seriály a pocity s nimi spojené - část 1.

POKÉMON

Seriál mého dětství. Který jsem začal sledovat znovu v první části puberty. Sledoval ho taky Vy víte kdo. Což byla vlastně moje invence.
V době, kdy jsem v pubertální nostalgii tenhle seriál sledoval, tak v Česku zrovna neběžel. Dalo mi to hodně práce sehnat staré díly v češtině. Po jejich shlédnutí jsem chtěl pokračovat dál. Ale dabing prostě nebyl. Byl jsem dost smutný, že se už seriál nevysílá. Dokonce jsem napsal pobouřený mail TV Nova, na který jsem nikdy nedostal odpověď.
Neuměl jsem anglicky tak dobře, jako dnes. Proto jsem nechtěl koukat na díly jen s anglickým dabingem. Hledal jsem titulky, které v té době neexistovali. Nakonec jsem se přihlásil do amatérského projektu, kde dobrovolníci titulky vyráběli. Vytvořil jsem titulky asi k dvou nebo třem dílům. Chlubím se tím doteď. V té době to totiž byli jediné české titulky, které k daným dílům existovaly. A dabing, jak jsem říkal nebyl. Tvořil bych klidně dál, jenže mi jeden člověk z komunity začal dělat erotické návrhy. Bylo mi to nepříjemné a tak jsem se na to vykašlal. Roky na to jsem na něj vlastně narazil na gay seznamce. To už mu bylo kolem třiceti a profilovka s caterpie na rameni nějak cool nepůsobila.
V druhé polovině puberty začali v televizi dávat některé novější díly. V tu dobu jsem už byl někde jinde a nekoukal jsem. Navíc přeskočili několik řad. Seriál Pokémon jsem uzavřel dílem "Gotta catch them later" (Chyťte je později). Tento díl zakončuje ligu, které se chce Ash účastnit ještě v řadě, která měla původní český dabing.

                                          Zdroj:https://gamerant.com

Pocity spojené s tímhle seriálem
touha být znovu bezstarostný;
smutek kvůli tomu, že věci mohou skončit;
snaha vrátit se do minulosti

Podívám se někdy znovu?
Spíš ne, už jsem na to příliš starý.


ARABELA

Můj páteční seriál, když mi bylo 13! Táta mi vždy koupil velké balení slaninových pruhovaných křupek a dva litry Kofoly nebo Kolči. Celé jsem to spořádal během večera, tehdy jsem si nehrál na žádnou dietu.
V té době jsem byl také v dětském hudebním sboru. Pamatuji si, jak jsem nechtěl jít na koncert, protože byl v době, kdy běžela Arabela. Nakonec mě donutili na koncert jít, s tím ať mi to rodiče nahrají na video.
Tenhle seriál mám spojený s poslední fází dětství.

                                          Zdroj:https://img.ceskatelevize.cz

Pocity spojené s tímhle seriálem
páteční pohoda;
bezstarostnost

Podívám se někdy znovu?
Možná i jo. Sice to je asi určeno mladšímu publiku, ale zapomněl jsem většinu děje a chtěl bych zjistit, jestli mě bude bavit i v dospělosti, případně si vzpomenout, co mě na tom seriálu fascinovalo v dětství.


INVAZE

Jo, tak tohle je pecka. Před tím, než nastalo léto, kdy jsem tak nějak začal vnímat svět, byla na Primě neustále reklama "Invaze, na Primě!" Dané léto jsem seriál sledoval a taky u mě začala puberta.
Jelikož to bylo také poprvé, kdy jsem v životě cítil nostalgii, mám pocit nostalgie spojený právě s tímto seriálem.
Seriál jsem pak viděl ještě jednou, když se mi ho podařilo sehnat na netu. Bohužel vyšla pouze první řada, která skončila dost hustým otevřeným koncem. Právě proto si tenhle seriál představuji ve své vidině posmrtného života. V této představě pustím někde na druhém břehu televizi, ve které je reklama na druhou řadu tohohle seriálu. A třeba to tak bude, kdo ví...

                                          Zdroj:https://m.media-amazon.com

Pocity spojené s tímhle seriálem
probuzení se;
silná nostalgie;
neúplnost

Podívám se někdy znovu?
Spíš ne. Občas nad tím přemýšlím. Ale, když se na něco díváme po letech, je to prostě jiné. To kvůli tomu, že se změnil náš hodnotící aparát. Chci, aby si tenhle seriál zachoval v mé mysli tu magickou a tajuplnou atmosféru. Bojím se, že by nové shlédnutí připravilo Invazi a to její dokonalé kouzlo. Ale kdo ví, třeba mi to jednou nedá.

Žádné komentáře:

Okomentovat