sobota 9. února 2019

Postoje, které jsem získal po 25 - část 2.

Máme tu druhý díl tohohle příspěvku a sním dalších šest bodů. Nuže jdeme na to!



7) Chtít víc a víc představuje zbytečný stres a nejen to.

Snažím se omezit nakupování. Více věcí znamená více peněz, který je na jejich nákup potřeba a to znamená náročnější práci.
Objevil jsem krásu minimalismu. Sice plánuji nějakou více angažovanou práci, ale k tomu mám jiné důvody než ty finanční.


8) Zkusíš to, nejde to. Zkusíš to znovu a nejde to o něco méně. Někdy je také dobré na chvíli odbočit.

Někdy trvá roky se rozehřát. Je dobré zkoušet to neustále. Jednou se to prostě povede. A někdy pomůže se nečekaně posunout zkušenost z jiného oboru.


9) Udělej to hned.

Ne, že bych předtím dělal věci na poslední chvíli. Ale teď je začínám řešit, hned jak přijdou. Je to lepší. Eliminuje to stres.


10) Přílišné paření je vhodné pro puberťáky.

Jo, pařby už mě neberou. V pubertě to mělo svoje kouzlo. Ale jedna a ta samá písnička se prostě časem oposlouchá. Nyní mi vyhovuje spíš usedlý způsob života. Navíc se snažím žít zdravě. A k tomu alkohol nepatří.


11) Nemusíš být všude. Netrap se akcemi, které stejně nejsou pro tebe.

Dříve jsem si občas připadal ublížený, když proběhla nějaké akce, na které jsem nebyl. S dospíváním jsem akceptoval, že ne každá akce je pro mě vhodná. Nemusím být všude, času je omezené množství. Já osobně jsem se vzdal hlavně plesů a zábav. Jednak neumím tančit a taky jsem si takovéhle akce nikdy pořádně neužil. Neříkám ale, že nikdy. Párkrát jsem se nechal ukecat, že s kamarády půjdu na ples. Jen mě to ale utvrdilo v tom, že některé akce pro mě prostě nejsou...
Plesová sezóna není mou sezónou. Mám nějakou oblíbenou společenskou sezónu? Jasně! Tu pochodovou.


12) Každý pořádní vztah potřebuje čas jen ve dvou.

Taky razím teorii, že pokud chceme s někým udržovat opravdu hluboký vztah, potřebujeme chvilky, kdy jsme s daným člověkem sami. A to neplatí jen pro romantický vztah, ale i pro ten přátelský.  Někdy si s nějakým kamarádem domluvím akci a ostatním vědět nedám jen proto, abychom měli čas pouze na sebe. A samozřejmě tedy akceptuji, že čas ve dvou potřebují i druzí.

Žádné komentáře:

Okomentovat