středa 27. března 2019

Moje less waste kroky

Je tomu už více než rok, co jsem se začal zajímat o ekologii. Bohužel jsem příliš nepokročil. Na vině je hlavně snaha ušetřit, ale občas taky lenost. Některé věci jsem však na svém životním stylu upravil. A o těchto věcech tedy bude tento článek.

1. Používám plastové sáčky?
Ano i ne. Na ovoce a zeleninu téměř nikdy. Pořídil jsem si bavlněné síťové sáčky, které vy výsledku příliš nepoužívám. Ovoce většinou kupuji po kusech a nedávám ho do ničeho. Když plánuji něčeho koupit více, přeci jen si vezmu síťový sáček. Občas ale koupím i něco, co je již v plastu balené. To vzhledem k tomu, že to bývá ve slevě a za malý peníz se dá koupit velké množství potravin.
Druhou věcí je pečivo, které jsem jeden čas nakupoval do speciálního sáčku, co jsem dostal jako dárek od tety. Jenže bohužel pečivo přišlo do kontaktu z pásem u kasy, což se mi jaksi nelíbilo a vzdal jsem to. Jednu dobu jsem si pak sáčky od pečiva schovával na další užití a chodil jsem s jedním sáčkem třeba i desetkrát. Přiznávám se, že jsem v tomhle zlenivěl a na čas od toho upustil. Avšak znovu to začínám implementovat do svého života.

                                          Zdroj: https://www.greenstore.cz


2. Kosmetické tampónky
Dost o sebe pečuji. A mám ve zvyku mýt si obličej růžovou či jinou květinovou vodou. K tomu jsem dlouhou dobu používal vatové tampónky. Asi před půl rokem jsem ale přešel na látkové, které se po použití vyperou. Občas také používám makeup a bál jsem se, že poté nepůjdou vyprat, ale má obava se nepotvrdila. V tomhle jsem tedy přešel na ekologickou variantu nenávratně.


                                        Zdroj: https://www.preciousyou.com.au

3. A co plastové lahve?
Dostal jsem k Vánocům od táty dvě nerezové lahve na vodu. Pořád si občas koupím nějaký nápoj v PET lahvi, ale oproti předchozímu stavu se to snížilo rapidně. Sice jsem předtím láhev po vypití původního nápoje dál používal za dolévání vody z kohoutku. Ale plastové lahve se celkem rychle degradují a tak jsem nové kupoval celkem často. Nerezové lahve vydrží. Přesto mám občas chuť na nějakou limonádu a nebo jsem někde, kde si nemůžu vodu dotočit, ale dá se koupit. Takže v tomhle občas zahřeším a koupím něco v PET lahvi.
                                                   Zdroj: https://www.mall.cz

4. Oblečení
V minulých letech jsem často nakupoval oblečení. Předtím jsem totiž přibral a to staré mi už nebylo. Nyní mám pocit, že oblečení mám už dost a budu tedy nosit to, co už mám. Samozřejmě si jednou za čas něco koupím, ale bude to spíš výjimečná situace, než pravidlo.
Rozhodl jsem se tedy nepodléhat rychlé módě. Vážím si věcí, které slouží dlouhou dobu.

A co vy? Zajímáte se o tohle stále viditelnější téma? Upravili jste v něčem svůj životní styl, aby byl šetrnější k planetě?


Žádné komentáře:

Okomentovat