úterý 5. března 2019

Trendy

Dycky Most!
Ano, jako velký počet našinců, zasáhl i mě tenhle seriál. Zamyslel jsem se a došlo mi, že se celkem nechávám ovlivňovat trendy. A někdy i těmi masovými. A dřív tomu tak nebylo.

Partička pokeru
Někdy z kraje puberty jsem začal hrát poker. Krátce na to se z pokeru stal trend. A začalo ho hrát dost spolužáků. Hlavně ti populární, které jsem považoval za silně konformní. A to mě tak odradilo, že jsem poker přestal hrát.
Jo, konformismus, to slovo pro mě bylo v pubertě jako ďábel od doby, kdy jsme se o konformismu učili v občanské výchově. Také jsem si dával pozor, abych nebyl antikonformní, tudíž nedělal vše naopak než ostatní. Považoval jsem se sebe za stěžejního nonkonformismu.
Nějaké trendy mě ale ovlivnili. Například vlna emo, která ale nebyl mainstreamová a která byla příjemná mému tehdejšímu estetickému vkusu.
V nějaké betaverzi se u mě objevily i nějaké vlastní trendy, definoval jsem pojem černé linky a podobně.

Postupem času
Ještě nedávno jsem měl nejlevnější telefon na trhu a odmítal jsem pořízení smartphonu. Pak jsem ale smartphone vyhrál a tak jsem ho začal používat. Taky jsem nějak dospěl a více se zařadil mezi masu. Došlo mi, že když chci, umím zapadnout téměř do jakéhokoliv kolektivu. A taky, že pocit sounáležitosti s kolektivem, v kterém se pohybuji, usnadňuje běžný provoz.
Začal jsem tedy dělat více věcí, co dělají ostatní. Ale neženu to do extrému. Pokémon GO jsem nehrál, i když jsem býval sklaní fanoušek Pokémonů. A džíny roztrhané na kolenou jsem si taky nekoupil.
Zajímám se však o aktuální dění a často koukám na filmy nebo seriály jen proto, že mi to několik lidí doporučí nebo mě vyzve, abych se také podíval. Tenhle přístup je sice konformní, ale má tu výhodu, že rozšiřuje pole věcí, o kterých se s okolím můžete bavit.
Některé trendy jsou téměř celospolečenské, jiné v rámci mé sociální bubliny. Avšak existují i trendy osobní

Osobní trendy
Toho je asi hodně. Některé mé osobní trendy vznikají spontánně. Často ty gastronomické. Byla tu éra pudingů, knedlíků, sushi, nudlí, instantních polévek a současně éra instantních kaší. Některá jídla objevím sám. Jindy si něco dokola dávají kolegové v práci nebo spolubydlící. Po čase si řeknu, že když si to dávají tak často, něco na tom asi bude a zkusím to taky.
Pak jsou trendy, kdy se snažím něco na sobě zlepšit. Byl tu trend her na paměť, meditace nebo intervalových cvičení.
Pak tu jsou trendy, které jsou nejvíce umělé a často spojené s poznáváním. Například sledování Cestománie s dílem na každou zemi Jižní Ameriky. Systematické poslouchání Cher či jiných interpretů. Taky maraton top 10 japonských filmů a podobně.

Ano, trendy nejsou tolik podstatné, ale představují spoustu zábavy, když se to chytne za správný konec. Když se člověk zahledí zpátky, je příjemné, že si k nějakému období můžeme přiřadit různé aktivity či věci a tak daná doba získává svého ducha.

Žádné komentáře:

Okomentovat