úterý 16. února 2016

Čas dospět? Má současná životní fáze

Asi to znáte také. Lidé kolem vás se z čistajasna začnou ženit, vdávat, rozmnožovat se. Doteď to u mě bylo tak, že se jednalo o spolužáky ze základky, kamarády kamarádů, holky z léta před x roky a podobně. Ale teď se tento jev objevil i u mých nejbližších. A s tím logicky přichází otázka. "A co se životem udělám já?" Mládí téměř vtahu, psychická dospělost ještě pořád v nedohlednu, některé kapitoly puberty nemám dokončené, ale oblečení určené mladistvým se nedělá v mé velikosti.

Podívejme se bod po bodu tam, kde se v životě nacházím.

1. a) Už nic necítím ke své první lásce a zlomené srdce se zahojilo. Že bych se konečně někam posunul?
    b) Začal jsem brečet kvůli své první lásce, ke které už nic necítím. Vím, je to paradox, vzhledem k tomu, že jsem v prvním bodě psal, že nic necítím. Z mého vědomí zmizel, ale mé podvědomí pracuje poněkud zpomaleně. Jsem člověk, který málo pláče. A tenkrát, když jsem byl zničený neopětovanými city jsem snad ani nebrečel. Alespoň si to nepamatuji. Teď sem tam nějaká ta slza ukápne.

2. a) Nemám zapotřebí šťourat se ve starých věcech a něco někomu dokazovat. V minulosti jsem se chtěl sebrat a zmizet a objevit se až poté, co se mi v životě něco většího podaří.
    b) Jo, tak tohle platí i v bodě b. Podobné nálady mám teď v jiném slova smyslu. Čas od času se u mě urodí nějaké společenské faux pas a v tu chvíli si říkám, že příště budu sociálně zdatnější a opravím tak svou pochroumanou společenskou image.

3. a) Neustále poučování ze strany rodičů beru s rezervou. Přemýšlím o tom, že to, co se mi nelíbí na jejich životním stylu a co mi vadí na současném vedením domácnosti, sám dělat nebudu až se odstěhuji.
    b) Nedokážu si představit, že bych se v následujících dvou nebo třech letech měl odstěhovat. Vlastní bydlení je drahé, nemám auto a nezvládám pochůzky po úřadech.

4. a) Mám se rád a zoufale nenaháním mužské s úmyslem co nejdříve se s nějakým registrovat. Nemám strach z toho, že skončím sám.
    b) Z části tomu asi tak je proto, že jsem zjistil, že mám strach ze závazků. Jsem schopný odpálkovat slušného chlapa z důvodu, které chápu jen já sám.

5.  a) Nepřemýšlím o dalším prezenčním studiu. Zkusím raději získat práci svých snů. Plánoval jsem se přihlásit na další školu, bál jsem se jít pracovat kvůli svému psychickému stavu. Ten se však zlepšil.
     b) Několikrát týdně mě popadá panika, když si představím obhajobu diplomové práce nebo státnice. Ohledně práce snů mě napadají problémy, které by mohla přinést.

6. a) Nejsem už tolik posedlý svým zevnějškem.
    b) Začínám vypadat jako zanedbaný medvěd.

7. a) Nesním o tom, že zbohatnu nebo budu slavný.
    b) Začínám být poměrně alternativní, a někteří lidé začali věřit, že to dotáhnu na poustevníka žijícího v lesích.




Žádné komentáře:

Okomentovat