neděle 28. února 2016

Rentgen plic + černá kolečka

V pátek jsem musel zanést nějaké papíry k obvodnímu lékaři. Když už jsem tam byl, řekl jsem mu, že mě delší dobu trápí kašel. Nemazal se s tím. Vytiskl žádanku na rentgen plic a do kolonky důvod napsal: "kuřák, kašel". V tu chvíli byl narušen chatrný stav klidu, kdy jsem ignoroval vlastní zdraví. Sedl jsem si do čekárny a čekal na rentgen. Radiologická pracovnice vešla do čekárny, ale nevšímala si mě. Ještě chvíli jsem čekal, ale pak jsem se dal na útěk z polikliniky. Měl jsem sto chutí roztrhat žádanku a na rentgen se vykašlat. Říkal jsem si, že kdyby mi něco bylo, tak to raději nechci vědět.  Chvíli jsem telefonoval a pak se vrátil na polikliniku. Tentokrát jsem už věděl, že na rentgenem se nečeká, ale člověk má rovnou zaklepat. Zaklepal jsem a odevzdal žádanku. Za dvě minuty jsem byl zavolán dovnitř a vyzván, abych se svlékl do půl těla. Pět minut na to už jsem byl zrentgenován. Oblékl jsem se a vyrazil jsem do jídelny vyzvednout oběd. Pomalu ale jistě u mě nastupovala silná panika. Pocit byl umocněn tím, že jsem věděl, že výsledky budou až v pondělí.

Až do večera se mé myšlenky neustále vracely k úzkosti ohledně zdraví. Večer jsem vyrazil za kamarádem do sousední vesnice. Bylo to podruhé v tomto týdnu, co jsem silniční provoz vnímal mnohem rychlejší, než ve skutečnosti byl. Ten hluk automobilů ve mě vyvolával pocit bezmoci. Na přechodu kousek od centra jsem viděl něco zvláštního. Říkám tomu černá kolečka, i když tentokrát to mělo poněkud neurčitější tvar. Nevím jestli to jsou halucinace vyvolané strachem nebo mžitky před očima. Viděl jsem to už předtím, malý černý objekt, který podivně víří po zemi. V pátek jsem to viděl na přechodu. Předtím jsem to viděl v den, kdy venku bylo děsivé počasí, které už samo o sobě vyvolávalo strach. Tento jev tedy v pátek ještě umocnil můj strach. Po cestě do vedlejší vesnice jsem začal uvažovat v poněkud šílených strukturách. V mysli jsem si stále opakoval, že černá kolečka jsou znamení z jiného světa a nevěstí nic dobrého. Je to svět, kam se občas dostanu ve snech. Svět plný temnoty, ve kterém se nejspíš budu muset utkat s těmi nejhoršími částmi vlastní duše. Napadlo mě, že co když tohle znamení je předzvěst smrti a následné "závěrečné zkoušky". Boje lidské duše s vlastními stíny, s vlastním peklem a s vlastním strachem ze zatracení. Došel jsem k hospodě. Kamarád se opozdil, ještě tu nebyl. Pozoroval jsem silnici a zběsilou jízdu automobilů. Ptal jsem se sám sebe, jestli mi znovu nezačíná slábnout rozum. Po nějaké době konečně dorazil kamarád a usadili jsme se v hospodě. Jelikož jsem šli do nekuřácké části, byli jsme tam téměř sami. Kulisou místnosti byla televize, která byla na můj vkus puštěná příliš nahlas. Byl naladěný kanál, na kterém zrovna běžely krimi zprávy dokreslené lehce hororoidní znělkou. Pil jsem pomalu, ale přesto mě pití pomalu začalo uklidňovat. Během hovoru jsem začal přicházet na jiné myšlenky. Dokonce jsem se dostal do fáze, kdy jsem mírně podnapilým způsobem začal převyprávět můj oblíbený seriál.

Pátek skončil a přišla sobota. Řekl jsem si, že kdyby přece jen rentgen dopadl špatně, budu se s tím muset poprat. Doufám však, že zítra uslyším dobrou zprávu.

Žádné komentáře:

Okomentovat