neděle 7. února 2016

Nepříjemné chvilky života - Rámec

Zrovna mám období, kdy vyřeším jeden problém, který mě tíží a velmi rychle se objeví problém nový. V důsledku toho postrádám pocit pohodlí. Jsou chvíle, kdy zapomenu na povinnosti, ale vzápětí se v hlavě ozve alarm. Během doby, kdy je má psychika nalomena stresem nebo úzkostí se tento alarm ozývá častěji a intenzivněji. A k jeho spuštění stačí pouhá drobnost. Nedávno jsem se nad tím vším zamyslel v rozhovoru s kamarádem. Vše jsem nazval "rámec". Rámec se sestává z povinností, které jsou nám osobně nepříjemné. Ohraničuje náš vnitřní svět. Každý má samozřejmě rámec jiný. Ohledně toho jsem u sebe pozoroval věc, kterou předpokládám, že má více lidí. Občas automaticky naivně usuzuji, že jiné lidé mají lehčí život, vzhledem k tomu, že se nepotýkají s problémy, které jsou mě osobně nepříjemné. Samozřejmě, že tahle myšlenka je naprosto bludná. To, že nám nečiní problém něco, co pro druhé problém je, neznamená, že berou život s lehkostí. 
Ale lidé, rádi bagatelizují problémy druhých. Velmi mi vadí věta "Chtěl bych mít tvoje problémy". Zvláštním paradoxem je, že ji nejčastěji užívají lidé, které kdybych měl porovnat se ostatními lidmi, které znám, vycházejí většinou dle mého osobního názoru jako lidé s těmi nejmenšími a nejméně závažnými problémy. 

2 komentáře: