sobota 12. ledna 2019

3 dny mění vše

Do tohohle článku se mi zprvu vůbec nechtělo. Myšlenku, že napíšu příspěvek na tohle téma jsem zavrhl jako nevhodnou. Proč? Nerad mluvím o intimních tématech.

Ale to zjištění mě neskutečně hlodá. Napadlo mě, že si napíšu tajemný status na svém osobním fb profilu. Řekl jsem si však, že tam to nebude nikoho zajímat. Lepší tedy bude vypovídat se tady.


To datum mění vše!
O co tedy jde? Když jsem jednou projížděl fotky, narazil jsem na sérii fotografií ze dne, ze kterého pochází první prokazatelná vzpomínka na to, že mi tak nějak došlo, že miluji svou první lásku. Napadlo mě tedy, že se podívám, co to bylo za den. Datum bylo šokující! Datum odpovídalo  tři dny poté, co jsem měl první sexuální zkušenost. Avšak s někým jiným než s mou první láskou.
To datum převrátilo můj náhled na sebe a fungování mé psychiky. Nebo je spíš důkazem, že některé mé tendence u mě byly ještě před tím.

Koho jsem hledal?
Teď ve svém vaprávění trochu odbočím. Sexuální zkušenost, o které jsem psal v předchozím příspěvku byla známost na jednu noc. Seznámili jsme se na netu a po daném aktu jsme se už znovu neviděli. Číslo na dotyčného jsem si smazal a zapomněl jsem ICQ účet, ze kterého jsem komunikoval.
Informace, které o daném člověku mám jsou pouze bydliště, zaměstnání (jen obecně) a křestní jméno a věk.
Přesto jsem se v minulosti dotyčného snažil opět najít. Proč? Nevím, asi jsem si nechtěl připadat tak "lehce". Nějak jsem měl pocit, že kdybychom se znovu potkali a byl z toho třeba vztah, smazalo by to lacinnost mé první zkušenosti.
Nedávno jsem narazil na profil na seznamce a měl jsem pocit, že je to on. Napsal jsem mu, jestli za mnou někdy nebyl v Malém městě. Po této otázce přestal odepisovat.
Možná to byl on, možná taky ne. Už je mi to jedno. Nějak jsem se posunul a mám pocit, že na tom prostě už nezáleží.

Tendence
A teď něco k mému charakteru. Demnostruju to na příkladu. Vždy, když jdu na kontrolu k zubaři, tak několik týdnů poté dbám o svůj chrup ukázkově. Po konzultaci k diplomové práci pracuji velmi svědomitě. A podobně! Mám prostě silnou tendenci věci dělat správně poté, co mám pocit, že jsem selhal nebo udělal něco špatně.
Teď už se pomalu dostáváme k tomu, co jsem chtěl tímto článek říci.

Obranný mechanismus?
Den mé první sexuální zkušenosti a den, kam dovedu vystopovat svou první skutečnou lásku dělí jen tři dny. Co když tedy má první láska vznikla původně jako obranný mechanismus? Co když jsem si v podvědomí připadal příliš prostopášně a má mysl to chtěla kompenzovat tím, že vytvoří city, které nejsou tělesné povahy, ale jsou hlavně platonické.
Tohle je ale jen teze..
1) První láska byla tak silná, že je nemožné, aby to celé byl jen obranný mechanismus. Ten zde mohl hrát roli, ale ve výsledku tyto city jsou stoprocentně skutečné.
2) Datum, kam jsem schopný vystopovat tyto city je zásadní. Příval citů k mé první lásce byl silný. Ale... Je to dávno. Je tedy možné, že zde byly jiné chvilky, kdy se city k dané osobě projevily, jen si je nepamatuju. Tedy, abych řekl pravdu, svou první lásku si pamatuju ještě ze starší doby. Zpozoroval jsem ho na ulici v Malém městě už když mi bylo cca 8. Nevím proč, ale silně mi uvízl v mysli! Když mi bylo 11 a byla k tomu vhodná příležitost, snažil jsem se s ním navázat kontakt. Příliš si mě nevšímal a já se dál nesnažil. No a když mi bylo 15 došlo právě k tomu, co jsem popisoval v tomhle článku.

Zde článek ukončím. Napadlo mě, že bych mohl na téma mé první lásky napsat ještě další příspěvek.

Žádné komentáře:

Okomentovat