středa 29. července 2015

V náručí zlozvyků

Tohle zamyšlení věnuji třem činnostem, které považuji za zlozvyky. A to, nadměrné pití kávy, pití alkoholu a cigaretám. Vysvětlím vám své motivy, z jakého důvodu nedovedu tyto činnosti naprosto opustit. Nejedná se o to, že by mi to nějak příliš chutnalo, spíše jde o motivaci na základě již zmínených černých linek nebo stimulace myšlení. Začnu běžným dnem. Poté, co si dám menší snídani, abych nešel kouřit nalačno, vydám se zapálit si svou první ranní cigaretu. Důvodem pro ni je však spíše závislost na nikotinu. Po 8 hodinách spánku moje tělo vyžaduje dávku nikotinu. Když je tato potřeba zažehnaná, nepotřebuji kouřit v delším časovém okamžiku. A vzhledem k tomu, že jsem kouření značně omezil, hlídám si, abych nechodil kouřit příliš často. Jsou však okamžiky, kdy tohle poruším a dám si cigaretu navíc. Je to pro mě taková nabuzující cigareta, která má stimulovat myšlení nebo v případě prokrastinace cigareta, kterou mám přetnout nicnedělání. Tyhle cigarety jsou pro mě bodem, ve kterém se hecuji, jsou jako hluboký nádech před těžkým úkolem. Dalším druhem cigaret jsou cigarety večerní. Pití alkoholu jsem už omezil, takže večerní cigerety ztrácejí svůj komplement a stávají se méně chutnými. Ale v dobách, kdy jsem nezřídka zašel na skleničku vína či pivo, jsem tak činil, abych dokreslil své životní naladění. Jsem stále nezadaný a mé touhy po romantice jsou doposud neuspokojené. Abych více podtrhl dlouhé žití v singlu, které začíná být stereotypní, snažil jsem se zatvářit trochu dekadetně (ale zároveň uvolněně), velmi volně jsem uchopil skleničku vína a v druhé ruce držel cigaretu. Uvědomil jsem se, že k tomuto chování mě nenutí pouze póza, ale je to chování, které jsem převzal z filmů. Je to moje černá linka, je to dávání smyslu prázdnotě. 
Tak, alkohol a cigarety jsem už zmínil, ale o kávě jsem ještě nic nenapsal. Dlouhou dobu jsem pil dvě kávy denně, takzvanou "raní nabuzovačku" a "odpolední předěl". Odpolední předěl jsem už vypustil, byl určený k tomu, abych po obědě uzavřel první polovinu dne a začal se věnovat jiným aktivitám. Tuto kávu se snažím vypustit, protože mě z ní často bolela hlava a místo nabuzení mě často uspala takovým způsobem, že jsem na hodinu usnul. Raní nabuzovačku jsem zachoval, ale posunul. Dříve byla spojená s první ranní cigaretou. Teď její místo zaujala rozvcička a byla tedy posunuta o hodinu nebo dvě. Při pití kávy poslouchám muziku, která dovede zacloumat mými emocemi, abych získal motivaci pro celý den. Dříve jsem pil dokonce kávy tři a muziku poslouchal neustále, časem jsem si uvědomil, že mě to stojí spoustu času a migrény, které jsem si tím způsobil, mě donutili kávu redukovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat