pondělí 27. července 2015

Životní téma

Abych nepřestal přemýšlet a pouze nepřežvykoval své minulé myšlenky,dám si pauzu od kopírování a komentování věcí uložených v počítači a popíšu zde něco, co hodně ovlivňuje můj život. Na tento příspěvek navážu vysvětlením pojmu, který jsem vymyslel v pubertě (černé linky).Teď se budu věnovat životnímu tématu. Životní téma je věc, která mění náš pohled na vlastní bytí. Představme si člověka typu tabula rasa. Nejlépe člověka, který je velmi mladý, nemá žádné zájmy a své studium, případně práci příliš neprožívá. Náhle se rozhodne například proto, že začne sportovat. Celkem brzy začne sám sebe považovat za sportovce. Sport je nyní jeho životním tématem. Velké množství aktivit, které se rozhodneme vykonávat mění naše vnímání sebe sama. Může to pro nás být také cesta někam se zařadit. Také to zvyšuje naše vnímání sama sebe. Najednou nejsem nevýrazný člověk, ale jsem "NĚKDO" nebo "NĚCO". Nyní se však zamysleme nad méně tradičním životním tématem. Nyní dám jako příklad sám sebe. "Jsem hledač pokladů." Tuhle větu jsem si jednou řekl a svoji velkou renezanci tato věta zažila před dvěma měsíci. V tomto příspěvku nebudu přímo vysvětlovat, co pro mě tato věta znamená. Chci hlavně podotknout, že složitá životní témata výrazně ovlivňují pocit vlastní individuality. I přes to, že inspiraci k těmto tématům hledáme často v kultuře, a to především ve filmech nebo hudbě. Složité konstrukce vlastního náhledu na vlastní osobnost mi v minulosti často pomohly. Samozřejmě obsah těchto životních témat není ani trochu zanedbatelný. Ale vytváření vlastních atypických škatulek u mě vedlo k uspokojení vyšších potřeb. Kdo zná alespoň základy psychologie, zná pojem sebevyjádření. Sebevyjádření a kreativita jdou ruku v ruce. A pokud se člověk dostane do problémů, je třeba notné dávky kreativity k jejich vyřešení.

Žádné komentáře:

Okomentovat