středa 10. dubna 2019

Jak přežívám pití

Poslední dobou piji alkohol dost umírněně. Větší pití jen tak 2x 3x ročně. Ale piji už nějaký ten pátek. A proto znám nějaké triky, jak přežít větší chlastačku tak, aby vám nebylo na umření.

1. Jídlo před
Tohle zná každý, pít na lačno je prostě hloupost. V mojí pubertě se před kalbou řešilo, že si musíme dát mastné jídlo. Nevím, jestli mastnosta je nejlepší volba, ale jídlo by mělo být syté. Hlad v kombinaci s větším pitím se nevyplácí. 

2. Jídlo během
Dobré je dát si také jídlo uprostřed akce. Už delší dobu mám motto "Hospody a bary bez jídla jsou zlo." Můj kamarád má k tomuto tématu poněkud sprostější prupovídku  "Jídlo během kalby vytahuje ze sraček." Každopádně když si během pití dáte pauzu a najíte se, vydržíte déle a nebude vám pak tak špatně.
Já osobně aplikuji jídlo i po akci. Ale chápu, že to asi není pro každého.

3. Prokládání nealkem
Osobně při větších akcích piji mezi alkoholem nealkoholické nápoje. Je to kalba, takže se nedá počítat s tím, že byste se chovali zdravě, takže si dám něco, kde je dost cukru. Voda je taky dobrá, ale cukr má na sebe vázat alkohol. Džus je tedy dobrá pomoc, jak vydržet.

4. Hodně nealka
K tomu vám povím jedem příběh. Kdysi jsem byl na koncertu. Vypil jsem víc jak půl flašky vodky během relativně krátké chvíle. Domů jsme jeli celkem brzy. Zbylo mi skoro 2 litry té nejlevnější limonády (stála cca 4,90). Nevím proč, ale nějak jsem celou tu lahev vypil, než jsem šel spát. Pak jsme zalehl. Vzbudil jsem se po 10 hodinách spánku. Bylo mi tak, jako kdybych vůbec nepil, jen jsem po ránu běžel na toaletu vykonat malou potřebu. Od té doby vím, že nealko před spaním je nutnost. 2 litry jsou ale extrém. Bavil jsem se o tom s kamarádkou medičkou, která říkala, že 1,2 litru je optimální množství.

5. Vitamíny 
Znáte to, šumivé tabletky obsahující vitamíny... Nejlepší je asi multivitamín. U mě je to občas co dům dal. Někdy právě multivitamín, jindy jen vitamín C, jindy vitamín B, někdy C i B. Céčkem rozhodně nic nezkazíte, já si ho dávám po pití. Vitamín B jsem poslední dobou začal aplikovat před pitím, dočetl jsem se to tak na internetu a přijde mi, že to i funguje.

6. Spánek
Je potřeba se po kalbě pořádně vyspat. Proto si po akcích, které jsou od počátku zamýšlené jako velké, nic neplánuji. A než si lehnu do postele, chci ještě částečně vystřízlivět. Zjistil jsem, že je lepší, když stav nejsilnější opilosti vyprchá ještě před tím, než zalehnu. Většinou jsem vzhůru ještě hodinu po tom, co přijdu z akce. Poslouchám hudbu a popíjím Caro s mlékem (náhražka kávy, kde není kofein).

7. Zlatý grál!
A dostali jsme se k poslednímu bodu. Lidé se mě často ptají, jak je možné, že zvládnu vypít velké množství alkoholu a nikdy potom nezvracím a není mi tak špatně, jako je ostatním. Co je tedy moje tajemství? 
Je to mléko. Když zamýšlím více pít, vypiji půl hodiny před akcí 3 deci mléka. Kamarád s kamarádkou kdysi slavili narozeniny. Jeden člověk mě vyzval na souboj v pití. Já jsem tedy požádal hostitelku, jestli by mi nenalila sklenici mléka. Všichni se nejdřív smáli. Ale můj protivník poblil koberec a já byl v pohodě. 
Osobně si myslím, že je tento efekt způsoben tím, že mléko obsahuje velký počet bílkovin.

Žádné komentáře:

Okomentovat